Heb je een vraag of kun je iets niet vinden? Stel je vraag hier en krijg hulp van andere Community-leden en experts.
Recently active
Goedemorgen, Mijn collega's die werken in de wijzigingen willen graag dat bepaalde velden in een wijzigingsactiviteit worden weggeschreven.De informatie haal ik met verschillende HTTP acties via een Get op. Echter het schrijven van de informatie in de wijzigingsactiviteit wil niet lukken. Iemand een idee hoe je dit organiseert?
Wij werken met eerstelijns en tweedelijns meldingen. Eerstelijns meldingen zijn de meldingen die we zonder verdere vragen aan de eindgebruiker afsluiten. Hebben we meer informatie nodig dan moet het een tweedelijns melding worden. Heeft iemand een geautomatiseerde actie die op basis van status de melding automatisch escaleert en opslaat? Dus bijvoorbeeld, eerstelijns melding gaat op status ‘wacht op informatie’ dan wordt de melding bij opslaan, geescaleerd naar tweedelijns en opgeslagen.
SituatieBinnen onze organisatie registreren we pakketsoftware in TOPdesk. In het verleden is ervoor gekozen om als ObjectId de naam van de software te gebruiken. Dit werkte destijds prima en sloot ook goed aan bij onze interne afspraken rondom registratie. We gebruiken momenteel nog de configuratiemangement module maar willen migreren naar assetmanagement. ProbleemIn de praktijk blijkt deze aanpak inmiddels minder goed houdbaar. Het komt namelijk voor dat verschillende leveranciers een product met dezelfde naam hebben.Een voorbeeld hiervan is het pakket “Connect”, dat door meerdere fabrikanten wordt aangeboden, zoals:Posit Entra Brick StreetOmdat de ObjectId in TOPdesk uniek moet zijn, kunnen we dezelfde productnaam niet meerdere keren registreren. Hierdoor ontstaat een knelpunt binnen onze huidige werkwijze. VraagIk ben benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan.Herkennen jullie dit probleem binnen jullie CMDB / TOPdesk-omgeving? Hoe bepalen jullie de ObjectId voor pakketsoftware
Hoi,ik zoek hoe ik de lijst van forms kan exporteren MET UnID. (dit om een url te kunnen meegeven)Het is me trouwens ook opgevallen dat het UnID in publieke en operator (Pi link) kant anders is.Waarom heb ik dit nodig:1.om een algemeen overzicht te maken (wat ik dan in een K.I plaats) van alle forms titels, en de link ernaar toe. (gewoon om een overzicht te hebben van de mogelijke forms, onder het motto, kan je het juiste form niet vinden, kijk hier eens...)2.Ik ben aan het experimenteren met een Copilot Agent die als bron onze K.I’s heeft (excel export), en ook een export van onze services, nu wil ik dat ook doen met een lijst van Forms, mits een extra kolom erbij met uitleg over het form en dan de link, denk ik dat mijn AI agent al een heleboel mensen sneller gaat kunnen brengen tot de juiste info.update: => ik kan het deels oplossen door het resultaat van te copieren. maar dan heb ik natuurlijk maar een deel van mijn forms. groeten,Tom
Hallo allemaal,Onze collega's van de afdeling Facilitaire Zaken hebben mij gevraagd of het mogelijk is om een soort webshop/reservering systeem op te nemen in onze TOPdesk omgeving. Ik schakel graag jullie hulp in om te zien of iemand hier al iets voor gebouwd heeft. Korte situatieschetsVanuit onze organisatie worden veel zaken niet enkel zakelijk, maar ook privé ter beschikking gesteld. Denk hierbij aan barkrukken, statafels en partytenten.Deze zelfde zaken worden ook zakelijk gebruikt, waarbij zakelijk gebruik altijd gaat boven privé gebruik (denk aan bijeenkomsten die in een wijk plaatsvinden, waarvoor genoemde partytent en statafels nodig zijn). VraagstellingWaar ik aan denk is een soort reserveringpagina, waarbij personen kunnen aangeven welke aantallen ze van x artikel nodig hebben binnen een vooraf gedefinieerd moment (van datum x tot datum y).De artikelen (assets) worden voor die specifieke duur gekoppeld aan een persoon en vervolgens ontkoppeld (automatisch of na ‘bevestiging’
Mailtjes vanuit TOPdesk kunnen (en worden) verstuurd naar noreply-adressen. Dit resulteert logischerwijs in een bounce-mail vanaf de mailserver van TOPdesk, omdat de ontvangende server geen e-mail accepteert.Ik ben op zoek naar een manier om te voorkomen dat TOPdesk überhaupt nog e-mails verstuurt naar noreply-adressen.Ik ben bekend met de mogelijkheid om via een specifieke attentie te voorkomen dat geautomatiseerde e-mails (zoals aanmeldbevestigingen of gereedmeldingen) worden verstuurd naar aanmelders met die attentie. Dit heb ik ook al ingericht.Het nadeel hiervan is dat ik dan elk noreply-account als persoon moet toevoegen in TOPdesk, en dat wil ik juist voorkomen.Ik weet dat het mogelijk is om mailsjablonen te vervangen door een mailstap in actiereeksen, zodat je daar een controle kunt inbouwen die noreply-adressen uitsluit. Maar om verschillende redenen wil ik niet alle mailsjablonen omzetten naar actiereeksen.Een andere optie is om bounce-mails op de mailbox (die naar TOPdesk im
Vanwege een reorganisatie is de vraag bij mij terecht gekomen om een aantal behandelaarsgroepen samen te voegen zodat teams meer zicht hebben op de tickets van collega's en samenwerking stimuleert. Nou ben ik erg benieuwd of er hier mensen zijn die zoiets al eens hebben uitgevoerd, en wat waren je aandachtspunten? Zelf worstel ik met de geschiedenis van tickets. Deze zijn niet in bulk te verhuizen, en ik vraag mij ook af of dat een handeling is die echt uitgevoerd moet worden, het lijkt mij ook voldoende om alleen open meldingen over te zetten en dan de behandelaarsgroepen te archiveren bijvoorbeeld. Kwam je ook in de problemen met rapportages e.d. of was dit geen issue? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en aandachtspunten.
Bij ons is de wens vanuit de zorgmanager dat zij de meldingen van hun afdeling kunnen zien in het selfserviceportaal. In onze organisatie zijn zorgmanagers vaak verantwoordelijk voor meerdere kostenplaatsen en wil dit ook nog wel eens wisselen. Tot nu toe kom ik er niet uit, heeft iemand een idee voor het zichtbaar kunnen maken van incidenten en wijzigingen voor zorgmanagers van hun kostenplaatsen?
Hallo allemaal,Naast mijn eerder geplaatste vraag rond het visueel beter laten opvallen van prioriteitstickets, botst meer specifiek het Service Desk Support team op ook nog een andere uitdaging: de IT opvolging richting onze gebruikers.Binnen de IT support organisatie hebben we de afspraak dat er om de twee dagen opgevolgd dient te worden, tot 3x toe.Omdat onze support outsourced is, krijgen we geregeld de vraag om hierin “tegemoet te komen”, wanneer blijkt dat deze service agreement niet voldoende behaald is.We hebben al bekeken of we hiervoor een extra status konden gebruiken, maar dat is procesmatig afgekeurd omdat dit te veel impact heeft op PowerBI rapporteringen, alsook omdat teveel statussen zou vervuilen voor teams waar dit helemaal niet relevant is, zoals Payroll, HR of FacilitiesWe sturen wel een herinnerings mailnotificatie naar de betrokken behandelaar én de teamlead. (48u na het in ‘waiting for user’ plaatsen)Suggesties zoals titelwijziging “OoO met datum” of een titelwij
We are revising the permissions/roles in TOPdesk and actually want operators not to be able to edit entries (comments) anymore. Downside to this is that operators are also not able to highlight an entry any longer. Some operator groups use this function for several legit reasons. Has anyone dealt with this before and knows a solution for it.
Ik wil een melding aanmaken als de voorraad van laptops onder de 10 komtIs er iemand die hier een workaround voor heeft bedacht. Ik kan nergens iets vinden voor middelenbeheer maar wel voor het oude configuratiebeheer.Je zou toch denken dat dit ergens beschikbaar moet zijn daar je wel de voorraadtotalen kunt bekijken
ik zou in de korte omschrijving van een melding de inhoud van een Topdesk-veld willen toevoegen.Via een automatisering lukt dat, maar is nogal omslachtig. Is het ook mogelijk door het eenvoudig toevoegen van een code, zoals je bij mailsjablonen kunt doen --> [benaming veld]Het veld is de locatie, dat sowieso al gevraagd wordt bij het invullen van het formulier.
Goedemiddag iedereen,Ondanks dat we voor onze teams al mailnotificaties en query/report‑dashboards voorzien hebben, blijft het toch een uitdaging om tijdig te reageren op tickets met hogere prioriteit.Daarom komt bij ons regelmatig de vraag terug of TOPdesk geen prioriteits‑kleurcodes kan tonen, zodat P1/P2/P3 visueel sneller opvallen.Ik vind in de TOPdesk SaaS‑documentatie zelf niets terug dat dit standaard ondersteunt. Ik kom enkel uit op lokale oplossingen via browser‑extensies (zoals Stylus), maar dat is bij ons minder wenselijk — ons Security & Workplace‑team ziet zo’n lokale injecties liever niet uitgerold worden.Daarom mijn vraag aan jullie:👉 Hoe lossen jullie dit op binnen TOPdesk SaaS?👉 Bestaat er een betere of meer centrale manier om prioriteiten visueel te laten opvallen?👉 Of ideeën om dit op te vangen zonder lokale CSS‑injecties?Ter info:Wij gebruiken de Ticket Management Priority Matrix (niet de SLM‑module), en in de operator‑settings zien we wel al kleuren zoals bl
Besten, Ik wil graag gebruik gaan maken van collaboration platform. Is hier enige dcumentatie of ervaring van anderen over? ik kon helaas zelf niet heel veel informatie vinden hierover.
Hai, Waarom en met welke reden kan je in het nieuwe takenbord de fantastische functionaliteit en het gebruik van afspraken niet meer toepassen?Ik gebruik deze functie om snel een medewerker ook via topdesk op een gesprek of een niet ticket gerelateerde actie uit te nodigen. Nu ik eindelijk iedereen aan de “app” en het takenbord heb gekregen zie ik dat deze functie werd afgestoten. Kan deze toepassing opnieuw worden opgenomen in de ontwikkeling van het takenbord aub! Het niet kunnen gebruiken van deze functionaliteit is allesbehalve consequent!
Hi allemaal!We zijn op zoek naar een klant die een potentiële nieuwe organisatie wil helpen. Zij oriënteren zich op TOPdesk en willen graag leren van jullie praktijkervaringen, specifiek rondom samenwerking met leveranciers.Ze zijn vooral benieuwd naar:Hoe meldingen vanuit interne én externe klanten worden doorgestuurd naar leveranciers, bijvoorbeeld via e‑mail rechtstreeks vanuit TOPdesk. Hoe jullie leverancierscommunicatie in TOPdesk hebben ingericht, handmatig of geautomatiseerd. Hoe rapportages helpen om inzicht te houden in openstaande leveranciersmeldingen en doorlooptijden.Heb jij hiermee ervaring en zou je bereid zijn om in een kort gesprek jouw aanpak of learnings te delen?Laat het hieronder weten of stuur me even een privé berichtje. Je helpt een potentiële collega‑klant enorm op weg! 🙌 Alvast heel veel dank voor het meedenken 💙
Hallo!Is het mogelijk dat je kunt inloggen in TOPdesk zonder dat je moet aangeven dat je wil inloggen op de SSP of Operatorkant?Dus wanneer ik de URL [topdeskomgeving]/tas/public/login/saml of url [topdeskomgeving]/tas/secure/login/saml gebruik niet de keuze krijg om de knop ‘Login to Self-service Portal’ of ‘VMI operator login’ aan te klikken, maar gelijk word ingelogd.Ik stuur in de mails naar de aanmelders en behandelaren een link mee maar dan moeten ze eerst de aangeven dat ze willen inloggen..
HoiWij zijn begonnen met de inrichting van Operationeel beheer. Nu loop ik er tegen aan dat ik gewoon weg niet weet hoe ik een email actie kan maken dat een afdeling een mailtje krijgt op de signaleringsdatum. Ik hoop dat iemand een voorbeeld voor mij heeft. Het gaat dus over een actie en een gebeurtenis
Hi,Wij zijn vanuit onze organisatie benieuwd hoe jullie het beheer van TOPdesk verdeeld hebben.Hebben jullie hier 1 dedicated persoon voor die vaste Functioneel Beheer uren krijgt of hebben jullie dit verdeeld onder bijvoorbeeld een volledige servicedesk?Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Met name het verdelen van de Functioneel beheer taken.
Als ik vanuit ondersteunende bestanden een behandelaarsgroep open en ik ga naar koppelingen, dan zie ik alleen gekoppelde meldingen waarbij zowel de behandelaar als de behandelaarsgroep gelijk is aan de behandelaarsgroep.Dat vind ik onlogisch, ik zou verwachten dat ik dan alle meldingen zie waarvan de behandelaarsgroep gelijk is aan de behandelaarsgroep, ongeacht aan welke behandelaar de melding gekoppeld is.We liepen hier toevallig tegenaan, ik vind dit eigenlijk een bug.
Goedemorgen mede communiters.Vraagje, Alle meldingen komen binnen met een heel klein verzoekveld wat altijd uitgeklapt moet worden. Ik heb dit al eerder aan Topdesk zelf gevraagd of dit anders kan worden gebouwd, maar dat is inmiddels al een tijdje geleden.Heeft iemand hier een oplossing voor dat je gewoon de hele vraag ziet? Het wordt door al onze behandelaars gezien als een extra onnodige klik wat de gebruikersvriendelijkheid niet bevorderd, zeker bij een nieuwe melding.
Hoi!Wij zijn bezig om het intranet over te zetten naar Sharepoint. Aangezien het huidige dateert uit de oertijd. Nu zitten we met een vraag waar we het onderscheid gaan maken met informatie delen op het intranet en wat op de SSP. Hoe zorg je voor een duidelijke verdeling zonder dat je dubbele informatie gaat verstrekken. En medewerkers wel goed weten welke informatie ze waar moeten vinden. Zijn er meer mensen die een intranet in Sharepoint hebben? En hoe hebben jullie dat onderscheid gemaakt?
Not sure if this is possible, but would be handy, when working with subsidiary branches that you could see in the incident’s details for which branch this is.And also having a column-picker in the My requests view would be more than welcome!
Hoi,Ik probeer het het "Functie”, dat bij ons gevuld is op de behandelaarskaart, toe te voegen aan een mailactie. Ik heb de waarde gevonden en reeds toegevoegd maar deze komt als een wit regel in de mail te staan, dus niet de ingevulde waarde. Heeft iemand hier ervaring mee? Gebruik ik het verkeerde invoeg veld?
Binnen onze organisatie worden door de IT-leverancier regelmatig (WSUS) updates uitgevoerd. We willen dit in TOPdesk inrichten dat voor bepaalde applicaties hier een test voor uitgevoerd wordt. De WSUS updates worden niet altijd op dezelfde datum uitgerold, en is het lastig hierdoor om dit in een operationele reeks af te vangen. Intern hebben we ook besproken om hiervan een standaard wijzigingssjabloon met activiteiten aan te koppelen voor applicaties die standaard getest dienen te worden. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.