Skip to main content
Question

Assets binnen team

• April 1, 2026
  • 5 replies
  • 44 views

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Ik ben op zoek naar een oplossing om de assets die binnen een bepaald team in gebruik zijn te exporteren in een overzicht.

De assets staan dus aan de medewerker gekoppeld die in het veld “afdeling” de team naam heeft staan. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik bijvoorbeeld een selectie of rapportage kan maken op dat afdelingsveld.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

5 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+7
  • Contributor
  • April 1, 2026

Voor wat ik gezien heb met Asset management filtering, is het niet mogelijk om te filteren op waardes die op gekoppelde kaarten staat (zoals je dat wel in de gewone selectie tool kan).

Misschien zou je het via API kunnen doen…
Vermoed dat het dan grof in de volgende stappen zou moeten:
GET (fiql query) Alle personen met afdeling X 
Herhalende stap op deze lijst met GET op asset met query linkedTo=person/[UNID van de persoon uit de lijst]
En dat vervolgens in een document laten weg schrijven…

Of met Odata in powerBI kijken of je die info kan ophalen...

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

Heb je overwogen om de assets niet aan personen te koppelen maar om teams aan te maken en die hier aan te koppelen? Lijkt mij de meest voor de hand liggende optie? Of misschien aan persoon en aan team?

Forum|alt.badge.img+4
  • Explorer
  • April 4, 2026
Als je wilt experimenteren met een actiereeks (Webhook) die een CSV‑overzicht genereert van bijvoorbeeld specifieke asset‑laptops, inclusief de gekoppelde personen en hun bijbehorende budgethouder zoals vastgelegd in de persoonkaart, dan heb ik wel een actiereeks voor je.

Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Christiaan Fousert, een actiereeks of Power Bi (OData) report zou dit kunnen oplossen. Maar een native oplossing in TOPdesk zit er helaas niet in. Ben je bekend met Power Bi? Anders kan ik je er wel mee helpen.

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Christiaan Fousert, een actiereeks of Power Bi (OData) report zou dit kunnen oplossen. Maar een native oplossing in TOPdesk zit er helaas niet in. Ben je bekend met Power Bi? Anders kan ik je er wel mee helpen.

Ik heb afgelopen donderdag een eerst blik op Power Bi (Desktop) geworpen maar dit is voor mij allemaal nieuw en ziet er erg lastig uit.
Dus wat hulp is zeker welkom 😁