Skip to main content
Question

Aanvragen afschermen

• March 31, 2026
  • 7 replies
  • 131 views

Forum|alt.badge.img+1

Goedemiddag,

Wij zijn bezig met de inrichting van Topdesk nu hebben wij gemerkt dat bij het SSP dat iedereen van een specifieke locaties de tickets in kan zien. Wat wij niet willen is dat een medewerker de tickets van de manager in kan zien. Ik heb de managers al als manager gemarkeerd maar alsnog blijven ook deze tickets terug komen in het overzicht van alle tickets per locatie. Is het mogelijk om dit wel zo in te stellen? En zo ja hoe kan ik dit als beste doen? 

Alvast bedankt!

7 replies

Forum|alt.badge.img+2
  • New Member
  • April 1, 2026

Goedemiddag,

Wij zijn bezig met de inrichting van Topdesk nu hebben wij gemerkt dat bij het SSP dat iedereen van een specifieke locaties de tickets in kan zien. Wat wij niet willen is dat een medewerker de tickets van de manager in kan zien. Ik heb de managers al als manager gemarkeerd maar alsnog blijven ook deze tickets terug komen in het overzicht van alle tickets per locatie. Is het mogelijk om dit wel zo in te stellen? En zo ja hoe kan ik dit als beste doen? 

Alvast bedankt!

Hoi pvduersen,

Heb je ook gekeken in de persoonskaarten? 

Jouw symptoom treedt op wanneer de checkboxen in onderstaande afbeelding worden aangevinkt. Zou het kunnen zijn dat "Vestiging” aangevinkt staat, klopt dat?

Als je deze checkboxen uitvinken, dan zal die betreffende persoon alleen tot zijn/haar eigen aangemelde verzoeken inzien.

​​​​
Ik ben benieuwd.

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • April 1, 2026

Hi ​@Yush Lam,

Bedankt voor je reactie, dat klopt inderdaad wij hebben het aanstaan omdat medewerkers vanuit de kliniek elkaars ticket moeten inzien(enkel eigen kliniek) omdat ze normaal vanuit een algemene mailbox naar ons mailen. Het enige is dat we dus eigenlijk willen dat enkel de tickets van de kliniek manager word afgeschermd. Dus mocht je hier nog een oplossing voor hebben hoor ik dat graag.

Groetjes, Paul

Forum|alt.badge.img+2
  • New Member
  • April 1, 2026

Hoi ​@Patricia Keijer

Heb jij ideeën voor dit onderwerp? Wellicht had jij al zoiets meegemaakt?

Goedemiddag,

Alvast bedankt!

Gerard
Forum|alt.badge.img+5
  • Starter
  • April 7, 2026

Ik denk dat je eens naar behandelaarsfilters moet kijken.
Modules, ondersteunde bestanden, behandelaarsfilters

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+7
  • Contributor
  • April 7, 2026

Ik denk dat je eens naar behandelaarsfilters moet kijken.
Modules, ondersteunde bestanden, behandelaarsfilters

Behandelaars filter is op invloed van de behandelaarskaart en niet de persoonskaart.

Zaken rondom het SSP kijkt naar de persoonskaart.

Huibert Harmanny
Forum|alt.badge.img+4

Als ik je goed begrijp ​@pvdeursen , is de kern dat de manager deel uit maakt van zowel de afdeling als de vestiging van de behandelaren. Er is geen standaard instelling in Topdesk waarmee je kunt aangeven ‘verberg tickets van persoon X’ of ‘sluit managers uit van overzichten’.

Als het doel is:
- medewerkers van één vestiging moeten elkaars tickets kunnen zien
- tickets van de manager moeten niet zichtbaar zijn

dan zijn er volgens mij wel manieren om dat te bereiken.

1. Manager in een aparte vestiging: spreekt voor zich, maar als je wilt dat de manager nog wel inzicht heeft in de tickets van de collega's, dan zijn er twee mogelijkheden:
    1. Optie A: dochtervestigingen
      1. Maak een vestiging aan voor de manager
      2. Maak van de vestiging van de collega's een dochtervestiging van die manager vestiging
      3. Geef de manager inzicht in de tickets van de dochtervestiging
    2. Optie B: geef de manager inzicht in de tickets van alle vestigingen
  2. Ik lees in de topdesk documentatie dat het mogelijk moet zijn om meldingen te kunnen delen. In onze omgeving zie ik die optie niet terug dus ik kan niet testen of dit goed werkt. 
    Bovendien moet je dan actief meldingen delen of juist privé houden, dat lijkt me foutgevoelig. 
    Wil je er meer over lezen: Meldingen delen met andere personen
  3. Maak je manager behandelaar. Ik noem de optie omdat het kan, maar het lijkt me eigenlijk altijd onwenselijk.

Forum|alt.badge.img+1

Zoals Hubert aangeeft kan je de manager afsplitsen van de andere werk nemers via hoofd en dochterklanten.

Een derde optie is de manager in een andere afdeling of kostenplaats zetten.
Wanneer enkel het vinkje afdeling of kostenplaats is aangevinkt, heeft die persoon enkel toegang tot de tickets van alle personen met dezelfde afdeling of kostenplaats.