Skip to main content
Solved

Inrichting Reserveringenbeheer en SSP

• April 7, 2026
  • 5 replies
  • 80 views

Carolien van den Brink
Forum|alt.badge.img+1

Goedemorgen, 

Mijn naam is Carolien van den Brink, ik ben functioneel- en applicatiebeheerder TOPdesk bij Quadraam (voorgezet onderwijs regio Arnhem en Liemers). In 2024 zijn wij gestart met TOPdesk voor Asset Management en Meldingenbeheer. Nu ben ik bezig voor inrichting SSP en Reserveringenbeheer.

Ik heb een specifieke vraag over uitwerking van een flow. Ik ben aan het stoeien in Selfserviceportal-formulier met de aanvraag datum om deze automatisch in te laten vullen, helaas lukt het mij niet. Wie kan mij de tip geven hoe ik dit wel voor elkaar krijg.

Er zullen waarschijnlijk nog wel meer vragen van mijn kant komen, dus alle andere tips voor dit onderwerp zijn uiteraard welkom.

Ik hoor graag van wie dan ook.😉

Hartelijke groet, Carolien van den Brink

Best answer by Robin Noppert

Kan je de datum aanvraag niet gewoon in zijn geheel weglaten? Aanmeld datum is iets wat een topdesk kaart standaard mee krijgt, en niet ingevuld hoeft te worden

filter op basis van aanmeld datum

Hebben jullie dit misschien verborgen staan in je meldingen overzicht?

Ook is het gewoon zichtbaar rechts boven in het aanmeldblok van een kaart 

timestamp van aanmelding

Dit is ook bijvoorbeeld waar je prio's op gebaseerd worden, dus mijn idee is… is het nodig om dit ook nog op het formulier in te laten vullen?

5 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+7
  • Contributor
  • April 8, 2026

Goedemorgen,

Zou je kunnen aangegeven wat je bedoelt met “aanvraag datum om deze automatisch in te laten vullen”? Het is nogal breed voor interpretatie zeg maar haha.

bijv. Moet er vanuit een opgegeven datum veld in het formulier iets geautomatiseerd gebeuren?

Carolien van den Brink
Forum|alt.badge.img+1

Hoi Sanne,

Dank voor je vraag.

In het formulier moet de datum veld van de aanvraagdatum inderdaad automatisch gebeuren. Dus ik dien vandaag het formulier in dan moet automatisch de datum 08-04-2026 gevuld worden. Die automatisering krijg ik niet voor elkaar.

Groet, Carolien van den Brink

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+7
  • Contributor
  • April 8, 2026

Hoi Carolien,

Je zegt “Ik dien vandaag het formulier in”. Dan is de aanmaak datum van de melding/wijziging vandaag… Wat is dan het doel of de meerwaarde van het datum veld? Waar moet deze datum naar toe weg geschreven worden?

Voor mij is het nut niet helemaal duidelijk en wat je precies voor elkaar probeert te krijgen. Misschien kan je met screenshots aangeven wat en waar je het precies wil. 

Carolien van den Brink
Forum|alt.badge.img+1

Hoi Sanne, het is van belang voor de verdere afhandeling door de behandelaar dat de “datum aanvraag’ geregistreerd wordt. Nu moet de aanvrager dit handmatig invoeren, graag wil ik dat de datum automatisch zichtbaar is en niet aangepast kan worden door de aanvrager. Groet, Carolien.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11
  • Problem Solver
  • Answer
  • April 9, 2026

Kan je de datum aanvraag niet gewoon in zijn geheel weglaten? Aanmeld datum is iets wat een topdesk kaart standaard mee krijgt, en niet ingevuld hoeft te worden

filter op basis van aanmeld datum

Hebben jullie dit misschien verborgen staan in je meldingen overzicht?

Ook is het gewoon zichtbaar rechts boven in het aanmeldblok van een kaart 

timestamp van aanmelding

Dit is ook bijvoorbeeld waar je prio's op gebaseerd worden, dus mijn idee is… is het nodig om dit ook nog op het formulier in te laten vullen?

Carolien van den Brink
Forum|alt.badge.img+1

Robin dank voor je reactie.

Ik ga de invuldatum weglaten, heeft inderdaad geen toegevoegde waarde voor de melding, invuldatum wordt al zichtbaar bij de melding.