Heb je een vraag of kun je iets niet vinden? Stel je vraag hier en krijg hulp van andere Community-leden en experts.
Recently active
Hoi,We doen op dit moment onderzoek naar hoe organisaties omgaan met het vertalen van een meertalige kennisbank én incidenten waarbij meerdere talen gebruikt worden. Werk jij met TOPdesk in meerdere talen? Dan horen we graag hoe jullie dit aanpakken.Wie we zoekenMensen die hier dagelijks tegen aanlopen, of goed zicht hebben op hoe dit proces binnen de organisatie loopt Organisaties die hun kennisbank en/of incidenten in minstens twee talen beheren, met eigen integraties (zoals DeepL) of handmatige vertalingenWat we willen ontdekkenHoe vertalingen binnen teams worden geregeld Wanneer en hoe kennisartikelen en incidenten worden vertaald Hoe jullie overzicht houden op wat nog niet vertaald is En hoe AI jullie werk hierin makkelijker zou kunnen makenWat houdt het in?Een online gesprek van 30 minuten – kies via de link hieronder een moment dat jou uitkomt. Het interview is met mijn designer Florencia en met onze researcher Bhuvan het interview is daarom wel in het Engels.Geen voorbereiding
Als ik kennisitems aanmaak en vertaal en vervolgens op sla dan zijn er velden zoals Omschrijving, Titel en soms meer weer leeg. Dan moet ik dus opnieuw de tekst maken. Ook het veld toelichting voor behandelaars is soms weer leeg. Na 2-3 keer wordt het wel bewaard. Erg vervelend 😣 Hebben jullie dit ook?
Voor een audit zijn wij opzoek naar het volgende:Een medewerkers heeft Assets gekoppeld zoals een Laptop of Telefoon. Medewerker gaat uit dienst of verhuist bijvoorbeeld intern dan worden de gekoppelde assets ontkoppeld.Medewerker wordt gearchiveerd of er worden andere Assets gekoppeld.Wat is nu de vraag cq wens:Een overzicht per “Persoon” welke Assets er gekoppeld zijn en welke er in het verleden gekoppeld waren. Dus de historie.Dan zou het het ook handig zijn om vanuit Assetmanagement e historie qua koppelingen inzchtelijken te kunnen maken.Is er iemand die dit ook heeft en ook al een oplossing heeft.
Is het mogelijk een aparte pagina of tegel te maken voor een reserveringsagenda van één bepaalde asset?Ik krijg nu alle reserveerbare middelen te zien, en ik wil daar juist een onderscheid in kunnen maken.
Sinds de aanpassing van het tekstvak bij Meldingen waarbij we meer grafische mogelijkheden hebben (sinds 2 a 3 weken), verdwijnt je mail uit Outlook, wanneer je de mail naar TOPdesk sleept. Hij kopieert dus niet, maar verplaatst. Bij wijzigingen gaat het nog wel goed, maar daar is het tekstvak ook nog niet aangepast.Herkent iemand dit en is dit te herstellen?
Ervaringen gezocht!Voor een ziekenhuis zijn we op zoek naar een organisatie (bij voorkeur 1.000+ medewerkers) die Facilitair heeft ingericht in TOPdesk en hier inmiddels ruime ervaring mee heeft.De organisatie staat aan het begin van een implementatie (facilitair) en zou graag eens sparren met een organisatie die dit traject al heeft doorlopen. Het doel is om ervaringen uit te wisselen: welke keuzes zijn gemaakt, wat werkte goed en welke inzichten zouden jullie achteraf graag eerder hebben gehad?Denk je dat jouw organisatie hiervoor een mooi praktijkvoorbeeld is en sta je open voor een gesprek? Laat dan een reactie achter onder deze post, dan neem ik contact met je op.Alvast bedankt!
In verband met dat er een andere afdeling ook gebruik gaat maken van onze Topdesk zou ik graag diensten en formulieren ook met een codering willen opnemen. Maar als ik bijvoorbeeld X Dienst opsla en daar een tegel voor aanmaak in SSP, dan zie ik daar in de welkomsttekst ook de X Dienst staan, terwijl ik liever alleen Dienst wil zien.Bij gekoppelde flows kan dat wel. In het gekoppelde plaatje heb ik de naam aangepast naar Melding Huisvesting, maar in de lijst met formulieren heet die Fac: Melding Huisvesting.Ik vind het ook niet echt logisch dat de naam van de dienst mee opgenomen wordt in de pagina. Voor het breadcrumb menu kan ik daar nog wel inkomen, maar het zou niet zichtbaar hoeven te zijn. Bij publieke formulieren is het mogelijk om titels onzichtbaar te houden. Zou hier ook wel passen.Maar hoe dan ook, Is het mogelijk om de codering niet mee op te nemen in de inhoud van de SSP Dienstpagina's en de voorafgaande tegels?
Bij de Omgevingsdienst Drenthe en onze IT-leverancier hebben we een koppeling tussen beide TOPdesk-omgevingen. Meldingen worden via het Collaboration Platform doorgestuurd. Sinds ongeveer een maand valt mij op dat het Collaboration Platform erg traag is geworden bij de eerste initiatie van het ticket. Voorheen werd het ticketnummer vrijwel direct teruggekoppeld naar onze omgeving en waren de gegevens in het ticket bij de it-leverancier meestal binnen ongeveer een minuut ingevuld.De terugkoppeling richting ons duurt nu meerdere uren. En de aanvulling van het ticket richting leverancier duurt ook veel langer. Binnen ons bedrijfsnetwerk worden regelmatig steeds strengere beveiligingsmaatregelen genomen. Maar dan zou je verwachten dat het of wel of helemaal niet zou werken en niet met een vertraging van 4 uur. Zijn er meer organisaties die dit probleem ervaren?
Ik heb zojuist een idee op de TIP pagina ingendiend, maar ik post het hier ook nog even omdat jullie misschien ideen/suggesties hebben.Binnenkort gaat een andere afdeling meedraaien in onze Topdesk. Filters voor Categorie en Behandelaars heb ik al toegepast.Maar we hebben natuurlijk ook mails die (al dan niet automatisch) gestuurd worden bij een melding/wijziging, die zijn vaak zichtbaar onder de puntjes achter de aanmelderen en/of de Status. Die zijn zo te zien niet af te schermen/tonen voor een bepaalde categorie meldingen of behandelaars.Hebben jullie daar ervaringen mee en hoe gaan jullie hiermee om?
Zien hier mensen die ervaring hebben met een koppeling met N-Central?Hoe hebben jullie deze draaien? Is dit rechtstreeks of moet er een partij tussen zitten?En wat doe je er precies mee?
Hoi allemaal, binnen onze organisatie krijgen we vanuit functioneel beheer veel meldingen binnen. Deze meldingen zijn gecategoriseerd en willen we graag analyses uitvoeren in welke meldingen echt gebruikersvragen zijn (waarvoor kennisitems voor aangemaakt kunnen worden) en functionele meldingen/wijzigingen. Vanuit selecties kunnen we we wel bundelen welke melding betrekking heeft op een bepaalde categorie, maar inhoudelijk moeten we alle meldingen wel scannen en analyseren om te bepalen of dit een gebruikersvraag of fout betreft of een functionele melding. Hebben jullie hier tips voor om dit eenvoudiger te doen dan alle meldingen door te spitten?
Goedemorgen, Wij leven bij onze klantgroep digiborden waar een garantie termijn op zit maar waar ook een oplostermijn aan gekoppeld is. De garantie is bijvoorbeeld 5 jaar en in deze vijf jaar hebben zij recht op next business day onsite support. (1 dag conform sla)Als de 5 jaar verlopen is, dan vervalt de SLA ook. Het gaat om een behoorlijk aantal borden met diverse garanties en oplostijden. Is er een manier om dit direct in TOPdesk te organiseren, of is hier toch een stuk middleware voor nodig?Iemand ervaringen?
Hallo community,Vanuit reserveringen krijgt de aanmelder al een e-mailbevestiging met de details van de reservering.Begin dit jaar heb ik deze in opmaak uitgebreid met een tabel, die het allemaal wat leesbaarder maakt.Ik krijg nu de vraag of de sortering weer ingesteld kan worden.Bij mijn weten heb ik nóóit iets ingesteld. Ik zou ook niet weten of dat überhaupt kan. (Aangezien in de e-mailactie in het bericht met HTML code de tabel is ingesteld.Die haalt natuurlijk van de betreffende reserving data op.)Als voorbeeld hoe het in de e-mail getoond wordt. Wens is dat het op Uitlevertijd gesorteerd wordt.Is dat mogelijk? En zo ja, hoe? (mijn kennis van HTML is te beperkt)
Voor een project is een publiek formulier gemaakt. Echter zijn daarin alleen Naam en Email gekoppeld voor een Topdesk melding. Alle andere veldinformatie zie je alleen terug in de omschrijving.Is het mogelijk om via een actiereeks de inhoud van de formuliervelden uit te lezen en aan betreffende meldingsvelden toe te voegen?Ik ben niet zo heel bekend met actiereeksen, dus zou erg dankbaar zijn voor antwoorden waar (mogelijke) oplossingen duidelijk beschreven worden. Ik heb wel al een werkende api, die zet bijv. ook de melding op een specifieke behandelaarsgroep.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.Mijn vraag is: Hoe bestellen jullie laptops bij een leverancier, Ik zou dit graag in TOPdesk doen omdat dan voor alle behandelaars inzichtelijk is wat er besteld is en alles omtrent de bestelling dan zichtbaar is.
KM-advies is er in overvloed. Beoordeel je kennisbank regelmatig. Wijs voor elk artikel een eigenaar aan. Archiveer wat niet meer klopt.Allemaal redelijk. Vooral aspirationeel.Dus hier is de eerlijke vraag: welke kennismanagement-gewoonte houdt jouw team daadwerkelijk vol? Niet de gewoonte die je nastreeft, de gewoonte die er altijd van komt.Zet hem hieronder. Hoe specifieker, hoe beter.
Ik heb een mailactie gemaakt met de vraag aan de manager om een autorisatie-aanvraag te beoordelen. In deze mailactie wil ik gebruik maken van een link zodat ze direct op de autorisatie pagina terecht komen in het SSP. Dit werkt niet met de standaard link zoals ik die voor de aanmelder gebruik: [Systeem.Eigen_locatie.Website]/tas/public/ssp/content/detail/incident?unid=[-UNID-]Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is en zo ja, welke link zou werken? Alvast bedankt!
Hoe om te gaan met dynamiek van cloudomgevingenWij zijn vanuit Dienst Uitvoering Onderwijs aan het onderzoeken hoe we TOPdesk zodanig kunnen inrichten dat deze de dynamiek van cloudomgevingen ondersteunt en tegelijkertijd een betrouwbare bron van configuratiegegevens blijft. Denk bijvoorbeeld aan cloudresources zoals servers en containers die automatisch worden aangemaakt en weer verdwijnen. Dat roept de vraag op hoe we hiermee binnen het configuratiemanagement en TOPdesk het beste kunnen omgaan. Zijn er collega's die hier al ervaring mee hebben of hier eerder over hebben nagedacht? Ik kom graag met je in contact om ervaringen uit te wisselen en me hierover te laten bijpraten.
TOPdesk’s AI-features voor kennismanagement zijn allemaal beschikbaar. Benieuwd welke jij als eerste hebt geprobeerd.Wat je ook gekozen hebt laat het ons weten in de reacties. Hoe is je ervaring tot nu toe? En als je nog niets hebt geprobeerd, wat houdt je tegen?
We zijn benieuwd naar jouw ervaringen! Werk je bij een organisatie binnen zorg, onderwijs, rijks- of lokale overheid, en ben je aan de slag met de nieuwe AI-features in TOPdesk? Dan ben ik op zoek naar jou!Tijdens Unlocked in september willen we graag laten zien hoe klanten uit het publieke werkveld deze features in de praktijk gebruiken. Jouw verhaal kan daar mooi bij helpen.Herken je jezelf hierin? We gaan graag 5 minuutjes met je bellen om te horen hoe het gaat en wat je ervaringen zijn. Reageer hieronder of stuur me een berichtje!
Omdat er een andere afdeling gaat meedraaien in onze Topdeskomgeving, moet ik de huidige startpagina van de SSP hierop aanpassen. Ik heb de optie Nieuw ontwerp gebruikt. Die wilde ik gaan inrichten om dan later als standaard te zetten. Maar ik was heel verbaasd te merken dat als ik een tegel verwijder of toevoeg in het nieuwe ontwerp, deze ook verwijderd of toegevoegd wordt op de bestaande startpagina.Het maken van een nieuw ontwerp heeft zo dan toch helemaal geen zin?
Sinds assetmanagement is het niet mogelijk een selectie van personen uit te draaien met in een kolom hun gekoppelde assets. Dit kon ooit in middelenbeheer wel. Wij hebben hier best wel behoefte aan maar dat hadden we 3 jaar geleden ook.Lopen er meer mensen tegenaan en heeft iemand wellicht een workaround? Alvast bedankt,Jaco Zyderveld
Hallo, Ik ben bezig met de inrichting met de optie Operationeel beheer en heb een vraag over het actueel houden van het overzicht.Bij het overzicht Operationele activiteiten staan alle geplande activiteiten. Als ik een activiteit de status “Uitgevoerd” geef had ik de verwachting dat deze dan van het overzicht verdwijnt, helaas is dat niet het geval. Bij de filter kan ik ook helaas niet de Afhandelingstatus ingeven zoals bij Eerstelijns meldingen.Betekend voorgaande dat de melding alleen “verdwijnt” als ik de kaart aanvink en en bij de optie Meer kies voor “Archiveer”?Of zijn er andere opties die ik en misschien meer topdeskbeheerders niet weten 😀?Alvast bedankt voor het meedenken / reactie! groet, Chris
Ik ben bezig met het inrichten van een wijzigingssjabloon met meerdere activiteiten, waarbij de enkele activiteiten in de uitvoeringsfase gekoppeld zijn. Voorbeeld:Activiteit 1: Aanmaken telefoonnummer (WAs 001)→ Activiteit 2: Verwerken in systeem X (WAs 002)→ Activiteit 3: Verwerken in systeem Y (WAs 003)Wanneer activiteit 1 gereed wordt gemeld dienen activiteit 2 en 3 uitgevoerd te worden. Echter kan het ook voorkomen dat activiteit 1 wordt overgeslagen. Hierbij zijn activiteit 2 en 3 niet nodig, en mogen ook worden overgeslagen.Helaas zie ik dat de gekoppelde activiteiten niet automatisch worden overgeslagen wanneer activiteit 1 wordt overgeslagen. Heeft iemand hier een goede/eenvoudige oplossing voor?
onze afdeling communicatie wil promotie materiaal zoals vlaggenlijntjes, vlaggen, banners, etc beschikbaar stellen voor promotiedoeleinden bij externe evenementen.Hoe maak ik een formulier voor op het SSP waarin een aanvragen kan aangeven welke materialen ze willen lenen met daarbij ook de hoeveelheid van elk en de periode dat ze deze materialen willen lenen.Dit formulier moet na indienen eigenlijk direct automatisch omgezet wordt naar een reservering zodat je in reserveringen beheer direct kunt zien welke middelen in welke periode uitgeleend zijn en wat er nog beschikbaar is.
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.