Skip to main content
Solved

feestdagen in ServiceWindow(s)

• April 7, 2026
  • 5 replies
  • 70 views

Forum|alt.badge.img+1

Wij hebben een aantal servicewindows. Onder andere voor catering en vergaderzalen.
Heeft er iemand ervaring met het invoeren van (nationale-)feestdagen, behalve handmatig? Ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met de invoering en of iemand daar een automatisering voor heeft gevonden (kan daar zo snel niets over vinden in de api documentatie) 

Best answer by Gerard

Deze vraag had ik een keer aan servicedesk gesteld en er werd toen verwezen naar de volgende 2 kennisitems.
KI 12835 How to set up exception days in service windows

KI 16558 Exceptions to Service windows: Public holiday import SaaS

Ik heb me er toen niet in verdiept en heb gewoon met het handje alle vakanties ingevoerd, staat dus nog op mijn klussenlijst

5 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+7
  • Contributor
  • April 7, 2026

Er zijn geen API eindpoint waarbij je het servicewindow kunt aanpassen.

Vermoed dat dit wel mogelijk is met een aangepaste import om dit in ‘bulk’ uit te voeren… 
Zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat je met een aangepaste import een heeeeeeeele hoop kunt doen die niet via API of de gewone import kan.

Huibert Harmanny
Forum|alt.badge.img+4

Goeie vraag! Ik ga deze even volgen. 
Wij zitten hier ook mee: ik werk voor een scholengroep en als het vakantie is verlopen alle tickets.
Tenzij we dus bij ieder ticket handmatig de streefdatum aanpassen.

Als iemand hier een goede tip voor heeft...

Gerard
Forum|alt.badge.img+5
  • Starter
  • Answer
  • April 7, 2026

Deze vraag had ik een keer aan servicedesk gesteld en er werd toen verwezen naar de volgende 2 kennisitems.

Ik heb me er toen niet in verdiept en heb gewoon met het handje alle vakanties ingevoerd, staat dus nog op mijn klussenlijst

Huibert Harmanny
Forum|alt.badge.img+4

Dank! Daar ga ik even rustig naar kijken. Ik heb tot nu toe nog weinig ervaring met de contractbeheer module, dus daar is nog wat te leren.

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Er zijn geen API eindpoint waarbij je het servicewindow kunt aanpassen.

Vermoed dat dit wel mogelijk is met een aangepaste import om dit in ‘bulk’ uit te voeren… 
Zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat je met een aangepaste import een heeeeeeeele hoop kunt doen die niet via API of de gewone import kan.

Probleem is alleen dat de aangepaste import niet voor de klant open wordt gesteld. Volgens onze consultant omdat er ook een heeeeele hoop mee fout kan gaan. En daarnaast ziet de interface er niet echt mooi uit (ik mocht wel even meekijken)