Skip to main content
Question

Rich Text in standaardoplossing

• March 27, 2026
  • 4 replies
  • 49 views

Forum|alt.badge.img+1

Zijn er plannen of is bekend wanneer Rich Text ook terug te vinden zal zijn in de standaardoplossingen?

Omdat er geen formulier opties zijn voor behandelaars zouden wij wel graag zien dat de opmaak aangepast kan worden. Ook zou het voor ons handig zijn om een Object ID te kunnen koppelen aan een standaardoplossing.

4 replies

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+12

@Maurice Wetzels ik heb hier zelf nog niets over gehoord, wilt verder ansich ook niet betekenen. Ik denk wel dat het een goede is om dit idee via tip in te dienen zodat je wens/idee direct bij de juiste mensen intern uit komt. 

Forum|alt.badge.img+1

Hallo Sanne,

Dankjewel voor jouw reactie. Ik ben nogal zoekende waar ik dit als tip kan indienen.

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+12

Dat kan hier ​@Maurice Wetzels https://tip.topdesk.com/ 
En dan rechtsboven in ‘submit idea’

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+5

Hi Maurice,

Een wat latere reactie op je vraag, maar misschien nog een goede toevoeging:
Je kunt standaardoplossingen in TOPdesk koppelen aan kennisitems. In kennisitems is richt text wel beschikbaar en is de opmaak van hetgeen wat in je melding komt te staan dus wel aan te passen.

Als je dit doet kun je voor je eigen gemak aanhouden dat je de standaardoplossing gebruikt om de linkerkant van de melding te vullen zoals de details, planning en afhandeling. In het kennisitem kun je de omschrijving gebruiken om het verzoekveld van de melding te vullen en de inhoud eventueel voor het actieveld.
Het koppelen kan zowel via de standaardoplossing, als het kennisitem.

Op die manier kun je een standaardoplossing (of kennisitem) toevoegen in een melding, is deze zo volledig mogelijk gevuld én maak je gebruik van rich text.