Skip to main content
Question

Rapportage behandelaar looptijd incidenten en service request laatste 3 maanden

• April 14, 2026
  • 2 replies
  • 23 views

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben op zoek naar een rapport waarbij ik per behandelaar een overzicht van de laatste 3 maanden kan opvragen waarin staat hoe lang het duurt om incidenten en service request's  af te werken

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+4

In mijn ervaring is het lastig om doorlooptijd of duratie rapporten uit TOPdesk te halen gespecificeerd op behandelaarsgroep of behandelaar.

Mochten jullie de mogelijkheid hebben om via PowerBI rapportages meldingdata te bekijken en hier verder te specificeren op behandelaar, behandelaarsgroep en doorlooptijd is de kans groot dat je hier meer data uit haalt dan dat TOPdesk nu biedt.

Als dit niet mogelijk is of je voor nu op zoek bent naar de mogelijkheden die TOPdesk biedt, kun je wellicht met het volgende een begin maken:

TOPdesk selecties kunnen gespecificeerd worden op wijzigingsgeschiedenis, dit kan voor meldingen, wijzigingen en activiteiten, maar voor dit voorbeeld heb ik meldingenbeheer aangehouden.

• Allereerst maak je een nieuwe selectie aan van meldingen die gewijzigd zijn tot 3 maanden geleden.
  • Vervolgens maak je gebruik van wijzigingsgeschiedenis van de melding gekoppeld aan een specifieke behandelaar (of behandelaarsgroep)
  • Indien je hier niet bekend mee bent, in de selectie kun je op koppelingssoorten klikken:
  • En vervolgens onderin zien welke velden er beschikbaar zijn in de melding met koppelingen naar andere kaarten in TOPdesk:

• Je selectie komt er dan (voor nu gespecificeerd op behandelaar) ongeveer als volgt uit te zien:
  • Vervolgens kun je in de selectie het overzicht aanpassen en een aantal zaken op het gebied van doorlooptijd toevoegen:

Een export naar Excel zorgt ervoor dat je misschien nog wat meer met de data kan.

Ik wil wel aangeven dat dit geen accurate weergave is van hoe lang deze specifieke behandelaar over deze meldingen heeft gedaan, de selectie sluit namelijk niet uit dat er ook andere behandelaren aan dit ticket hebben gewerkt.

Wat het wel biedt is een weergave van tickets die deze behandelaar de afgelopen 3 maanden (mede) heeft behandeld, en hoe lang die tickets open hebben gestaan op basis van de gekoppelde SLA/Planning.

Dit geeft misschien wat mogelijkheden om met selecties verder te kijken welke data je uit TOPdesk wilt halen!

Forum|alt.badge.img+1

Dag Joost, Dank je wel. Hiermee kan ik zeer zeker een start maken!