Heb je een vraag of kun je iets niet vinden? Stel je vraag hier en krijg hulp van andere Community-leden en experts.
Recently active
Onze IT afdeling is anders gaan werken, waardoor er behoefte was aan een nieuwe structuur van (sub)categorieën.Die herinrichting is afgerond, de oude (sub)categorieën zijn gearchiveerd. Nu zit ik met een restpuntje; de AI-categorisatie (de blauwe lettertjes bij de categorisatie) komt nog op de proppen met de oude categorieën: die zijn jaren gebruikt dus op zich is het niet gek dat bijvoorbeeld een laptop storing als suggestie de oude categorie krijgt.Tegelijk is het niet handig en zorgt het ervoor dat incidenten wel eens verkeerd gecategoriseerd worden, waardoor automatische behandelaarsgroep toewijzingen niet goed gaan, etc. Is er een manier om te zorgen dat gearchiveerde (sub)categorieën niet meer naar boven komen als suggestie?
Hallo allemaal,Naast mijn eerder geplaatste vraag rond het visueel beter laten opvallen van prioriteitstickets, botst meer specifiek het Service Desk Support team op ook nog een andere uitdaging: de IT opvolging richting onze gebruikers.Binnen de IT support organisatie hebben we de afspraak dat er om de twee dagen opgevolgd dient te worden, tot 3x toe.Omdat onze support outsourced is, krijgen we geregeld de vraag om hierin “tegemoet te komen”, wanneer blijkt dat deze service agreement niet voldoende behaald is.We hebben al bekeken of we hiervoor een extra status konden gebruiken, maar dat is procesmatig afgekeurd omdat dit te veel impact heeft op PowerBI rapporteringen, alsook omdat teveel statussen zou vervuilen voor teams waar dit helemaal niet relevant is, zoals Payroll, HR of FacilitiesWe sturen wel een herinnerings mailnotificatie naar de betrokken behandelaar én de teamlead. (48u na het in ‘waiting for user’ plaatsen)Suggesties zoals titelwijziging “OoO met datum” of een titelwij
We are revising the permissions/roles in TOPdesk and actually want operators not to be able to edit entries (comments) anymore. Downside to this is that operators are also not able to highlight an entry any longer. Some operator groups use this function for several legit reasons. Has anyone dealt with this before and knows a solution for it.
Ik wil een melding aanmaken als de voorraad van laptops onder de 10 komtIs er iemand die hier een workaround voor heeft bedacht. Ik kan nergens iets vinden voor middelenbeheer maar wel voor het oude configuratiebeheer.Je zou toch denken dat dit ergens beschikbaar moet zijn daar je wel de voorraadtotalen kunt bekijken
ik zou in de korte omschrijving van een melding de inhoud van een Topdesk-veld willen toevoegen.Via een automatisering lukt dat, maar is nogal omslachtig. Is het ook mogelijk door het eenvoudig toevoegen van een code, zoals je bij mailsjablonen kunt doen --> [benaming veld]Het veld is de locatie, dat sowieso al gevraagd wordt bij het invullen van het formulier.
Goedemiddag iedereen,Ondanks dat we voor onze teams al mailnotificaties en query/report‑dashboards voorzien hebben, blijft het toch een uitdaging om tijdig te reageren op tickets met hogere prioriteit.Daarom komt bij ons regelmatig de vraag terug of TOPdesk geen prioriteits‑kleurcodes kan tonen, zodat P1/P2/P3 visueel sneller opvallen.Ik vind in de TOPdesk SaaS‑documentatie zelf niets terug dat dit standaard ondersteunt. Ik kom enkel uit op lokale oplossingen via browser‑extensies (zoals Stylus), maar dat is bij ons minder wenselijk — ons Security & Workplace‑team ziet zo’n lokale injecties liever niet uitgerold worden.Daarom mijn vraag aan jullie:👉 Hoe lossen jullie dit op binnen TOPdesk SaaS?👉 Bestaat er een betere of meer centrale manier om prioriteiten visueel te laten opvallen?👉 Of ideeën om dit op te vangen zonder lokale CSS‑injecties?Ter info:Wij gebruiken de Ticket Management Priority Matrix (niet de SLM‑module), en in de operator‑settings zien we wel al kleuren zoals bl
Besten, Ik wil graag gebruik gaan maken van collaboration platform. Is hier enige dcumentatie of ervaring van anderen over? ik kon helaas zelf niet heel veel informatie vinden hierover.
Hai, Waarom en met welke reden kan je in het nieuwe takenbord de fantastische functionaliteit en het gebruik van afspraken niet meer toepassen?Ik gebruik deze functie om snel een medewerker ook via topdesk op een gesprek of een niet ticket gerelateerde actie uit te nodigen. Nu ik eindelijk iedereen aan de “app” en het takenbord heb gekregen zie ik dat deze functie werd afgestoten. Kan deze toepassing opnieuw worden opgenomen in de ontwikkeling van het takenbord aub! Het niet kunnen gebruiken van deze functionaliteit is allesbehalve consequent!
Hi allemaal!We zijn op zoek naar een klant die een potentiële nieuwe organisatie wil helpen. Zij oriënteren zich op TOPdesk en willen graag leren van jullie praktijkervaringen, specifiek rondom samenwerking met leveranciers.Ze zijn vooral benieuwd naar:Hoe meldingen vanuit interne én externe klanten worden doorgestuurd naar leveranciers, bijvoorbeeld via e‑mail rechtstreeks vanuit TOPdesk. Hoe jullie leverancierscommunicatie in TOPdesk hebben ingericht, handmatig of geautomatiseerd. Hoe rapportages helpen om inzicht te houden in openstaande leveranciersmeldingen en doorlooptijden.Heb jij hiermee ervaring en zou je bereid zijn om in een kort gesprek jouw aanpak of learnings te delen?Laat het hieronder weten of stuur me even een privé berichtje. Je helpt een potentiële collega‑klant enorm op weg! 🙌 Alvast heel veel dank voor het meedenken 💙
Hallo!Is het mogelijk dat je kunt inloggen in TOPdesk zonder dat je moet aangeven dat je wil inloggen op de SSP of Operatorkant?Dus wanneer ik de URL [topdeskomgeving]/tas/public/login/saml of url [topdeskomgeving]/tas/secure/login/saml gebruik niet de keuze krijg om de knop ‘Login to Self-service Portal’ of ‘VMI operator login’ aan te klikken, maar gelijk word ingelogd.Ik stuur in de mails naar de aanmelders en behandelaren een link mee maar dan moeten ze eerst de aangeven dat ze willen inloggen..
HoiWij zijn begonnen met de inrichting van Operationeel beheer. Nu loop ik er tegen aan dat ik gewoon weg niet weet hoe ik een email actie kan maken dat een afdeling een mailtje krijgt op de signaleringsdatum. Ik hoop dat iemand een voorbeeld voor mij heeft. Het gaat dus over een actie en een gebeurtenis
Hi,Wij zijn vanuit onze organisatie benieuwd hoe jullie het beheer van TOPdesk verdeeld hebben.Hebben jullie hier 1 dedicated persoon voor die vaste Functioneel Beheer uren krijgt of hebben jullie dit verdeeld onder bijvoorbeeld een volledige servicedesk?Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Met name het verdelen van de Functioneel beheer taken.
Als ik vanuit ondersteunende bestanden een behandelaarsgroep open en ik ga naar koppelingen, dan zie ik alleen gekoppelde meldingen waarbij zowel de behandelaar als de behandelaarsgroep gelijk is aan de behandelaarsgroep.Dat vind ik onlogisch, ik zou verwachten dat ik dan alle meldingen zie waarvan de behandelaarsgroep gelijk is aan de behandelaarsgroep, ongeacht aan welke behandelaar de melding gekoppeld is.We liepen hier toevallig tegenaan, ik vind dit eigenlijk een bug.
Goedemorgen mede communiters.Vraagje, Alle meldingen komen binnen met een heel klein verzoekveld wat altijd uitgeklapt moet worden. Ik heb dit al eerder aan Topdesk zelf gevraagd of dit anders kan worden gebouwd, maar dat is inmiddels al een tijdje geleden.Heeft iemand hier een oplossing voor dat je gewoon de hele vraag ziet? Het wordt door al onze behandelaars gezien als een extra onnodige klik wat de gebruikersvriendelijkheid niet bevorderd, zeker bij een nieuwe melding.
Hoi!Wij zijn bezig om het intranet over te zetten naar Sharepoint. Aangezien het huidige dateert uit de oertijd. Nu zitten we met een vraag waar we het onderscheid gaan maken met informatie delen op het intranet en wat op de SSP. Hoe zorg je voor een duidelijke verdeling zonder dat je dubbele informatie gaat verstrekken. En medewerkers wel goed weten welke informatie ze waar moeten vinden. Zijn er meer mensen die een intranet in Sharepoint hebben? En hoe hebben jullie dat onderscheid gemaakt?
Not sure if this is possible, but would be handy, when working with subsidiary branches that you could see in the incident’s details for which branch this is.And also having a column-picker in the My requests view would be more than welcome!
Hoi,Ik probeer het het "Functie”, dat bij ons gevuld is op de behandelaarskaart, toe te voegen aan een mailactie. Ik heb de waarde gevonden en reeds toegevoegd maar deze komt als een wit regel in de mail te staan, dus niet de ingevulde waarde. Heeft iemand hier ervaring mee? Gebruik ik het verkeerde invoeg veld?
Binnen onze organisatie worden door de IT-leverancier regelmatig (WSUS) updates uitgevoerd. We willen dit in TOPdesk inrichten dat voor bepaalde applicaties hier een test voor uitgevoerd wordt. De WSUS updates worden niet altijd op dezelfde datum uitgerold, en is het lastig hierdoor om dit in een operationele reeks af te vangen. Intern hebben we ook besproken om hiervan een standaard wijzigingssjabloon met activiteiten aan te koppelen voor applicaties die standaard getest dienen te worden. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik be benadert door een organisatie met de vraag of er andere klanten zijn die TOPdesk als eens geïntegreerd hebben met Snowflake om Odata gegevens te ontsluiten. De wens is om data uit verschillende bronnen data te ontsluiten en samen te voegen om te rapporteren. Ik hoor graag of er iemand is die dit ooit met Snowflake (of anders vergelijkbare tools) heeft gedaan en wat de ervaringen zijn.
Beste TOPdesk helden, Vanuit mijn gebruikers in TOPdesk krijg ik vaak het verzoek om het eenvoudig te maken om profielfoto's te plaatsen in een behandelaarskaart. Nu moeten ze eerst een foto uploaden binnen afbeelding, waarna ze die kunnen instellen als favoriet. Dit kan slechts een beperkte set behandelaren. Hoe pakken jullie dit aan? Natuurlijk wil ik collega's aanmoedigen om dit te doen, omdat dit het ‘stoffige’ TOPdesk wat persoonlijker maakt. Ik ben alleen benieuwd hoe anderen die aanpakken. Alvast bedankt!
Een simpele vraag? Ik zie denk ik iets over het hoofd (☕nodig geloof ik)Ik wil een actie maken die een e-mail stuurt zodra er een reservering wordt geannuleerd. Werkelijk veel triggers geprobeerd, maar er gebeurt niks 🤷🏻♂️Iemand een idee?
Miscchien een hele domme vraag, maar het viel me een tijd terug pas op, omdat het nieuwe Takenbord een aantal wijzigingen niet weergaf. Ik merk dat in de uitvoeringsfase van een wijziging ik soms de behandelaarsgroep niet kan ingeven, alleen een behandelaar. Dit lijkt op de “fase” waarin de wijziging is in de uitvoering. En ik heb soms dat i.p.v. de afhandeling met behandelaarsgroep en behandelaar, ik een wijziging tegenkom met Implementatie autoriseren. Wat is dit, en hoe kan ik die omzetten naar een afhandelingen fase in de uitvoering. Is er in de aanvraagfase dan iets misgegaan? Het zal een vast iets kleins zijn wat ik over het hoofd zie. Maar ben erg benieuwd.
Het lijkt mij handig als een gebruiker van de SSP op de startpagina direct kan zien dat een melding of wijzigingsaanvraag is bijgewerkt. Ik denk hierbij aan een icoontje (i.p.v. M of W) met een getal (vet weergegeven zoals bij mail) die na selecteren je direct naar de melding brengt. Graag reacties.
Goedemorgen, Ik weet niet ok ik deze vragen hier mag stellen. Zo niet verwijder hem maa.Mijn manager zoekt een overzicht om de aantallen en bestede tijd van alle modules in 1 overzicht te krijgen.Hij is op zoek naar het volgende: Hij wilt per medewerker inzien hoeveel uur hij/zij geschreven heeft per module, en in totaal. En dat in 1 overzicht.Bijvoorbeeld:Behandelaar: Robin Exoo (behandelaarsgroep A, B en C)Jaar 2026 - Maand Januari* Meldingen (15 stuks) (12,5 uur)* Wijzigingen (13 stuks) (18 uur) Liefst opgesplitst in Standaard en niet standaard wijzigingen (1.3 uur).* Activiteiten (20 stuks) (20 uur)* Operationele taken (2 stuks) (8 uur)Doorklikken naar welke categorie de aanvragen hadden zou prachtig zijnTotaal: 50 aanvragen - 58.5 uurEn dat bijvoorbeeld in dit formaat.Medewerker Meldingen Wijzigingen NSA Security Totaal A 12,5 18 1,3 2,4 34,2 Heeft iemand al zoiets gemaakt. Ik kom er niet uit, CHatGPT gaf ook geen goed antwoord omdat die de tabelnamen uit T
Dit is een vraag in de trant van hoe doen jullie dit / hoe zouden jullie dit aanpakken. Wij werken met problems en krijgen de vraag hoe overzichtelijk te maken in de voorraad tickets per behandelaar(sgroep) welke aan een problem hangen en welke niet aan een problem hangen. Ik zat zelf te denken aan het gebruik van selecties, maar misschien hebben anderen hier een nettere oplossing voor. Ik hoor graag van jullie!
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.