Skip to main content
Solved

Manager authorisatie (2x afdeling)

• March 17, 2026
  • 6 replies
  • 67 views

Gerwin Filius
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb gezocht in alle documentatie maar ik kan het niet vinden. Vandaar mijn vraag.
In de persoonskaart staat 2 keer afdeling. Weet iemand het verschil tussen deze 2?

Het heeft daadwerkelijk wel verschil welke ik aanvink. 

Ik hoor het graag!

Best answer by Huibert Harmanny

@Gerwin Filius  met die vinkjes bepaal je de scope van autorisatie die een manager mag doen.

Lees het zo:

afdelingsmanager: kan alleen autorisaties van medewerkers op eigen afdeling goedkeuren

budgethouder: kan autorisaties goedkeuren die binnen de eigen budgetverantwoordelijkheid vallen (dus ook als de aanvraag komt van een medewerker waar deze manager niet een direct leidinggevende van is)

locatiemanager: kan autorisaties van alle medewerker op de locatie goedkeuren (dus ook als de aanvraag komt van een medewerker waar deze manager niet een direct leidinggevende van is)

alles: it's all in the name, deze kan alle autorisatieaanvragen goedkeuren, maakt niet uit waar ze vandaan komen.

Bij autorisatiestap geef je aan wie de autorisatievraag moet krijgen. Op de persoonskaart geef je aan of deze persoon die autorisatie ook mag behandelen. 

6 replies

Robin
Forum|alt.badge.img+3
  • Starter
  • March 17, 2026

Kan het zijn dat jullie er 1 van naam veranderd hebben ergens?
Wij hebben deze opties voor de manager:

Ik heb nog niet gevonden waar dit aan te passen is. Mocht ik het vinden zal ik het je laten weten. Misschien bij instellingen => ondersteunende bestanden => personen => aanpasbare namen misschien?

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 18, 2026

Dit zijn idd namen die aangepast kunnen worden naar wens.
Te vinden Instellingen > Ondersteunende bestanden > Aanpasbare namen.

Voor vestiging/Locatie is de naam onder Huisvestingsbeheer aan te passen.

Vermoedelijk is de onderste afdeling dus eigenlijk ‘Budgethouder’.

Niels Henriët
Forum|alt.badge.img+4

Deze is vermoedelijk aangepast zoals Robin hierboven aangeeft.

Je kan dit aanpassen via Instellingen > Module-instellingen > Ondersteunende bestanden > Aanpasbare namen. Daar is vermoedelijk het veld Budgethouder aangepast naar Afdeling (bij ons Kostenplaats)

Gerwin Filius
Forum|alt.badge.img+6
  • Author
  • Inspirer
  • March 20, 2026

Dank jullie wel. Ik heb het weer aangepast. Iemand een idee wat deze vinkjes precies doen? Ik heb gezocht in de documentatie maar kan daar, tot op heden, niks over vinden.

Huibert Harmanny
Forum|alt.badge.img+3

@Gerwin Filius  met die vinkjes bepaal je de scope van autorisatie die een manager mag doen.

Lees het zo:

afdelingsmanager: kan alleen autorisaties van medewerkers op eigen afdeling goedkeuren

budgethouder: kan autorisaties goedkeuren die binnen de eigen budgetverantwoordelijkheid vallen (dus ook als de aanvraag komt van een medewerker waar deze manager niet een direct leidinggevende van is)

locatiemanager: kan autorisaties van alle medewerker op de locatie goedkeuren (dus ook als de aanvraag komt van een medewerker waar deze manager niet een direct leidinggevende van is)

alles: it's all in the name, deze kan alle autorisatieaanvragen goedkeuren, maakt niet uit waar ze vandaan komen.

Bij autorisatiestap geef je aan wie de autorisatievraag moet krijgen. Op de persoonskaart geef je aan of deze persoon die autorisatie ook mag behandelen. 

Gerwin Filius
Forum|alt.badge.img+6
  • Author
  • Inspirer
  • March 23, 2026

@Huibert Harmanny  Bedankt voor de duidelijke info! Ik maak even een kennisitem (voor mezelf) 😀