Skip to main content
Question

Bestede tijd Eenvoudige Wijziging

• March 19, 2026
  • 3 replies
  • 47 views

Forum|alt.badge.img+2

Goedemiddag,

Ik ben aan het orienteren op een strippenkaart. Met de meldingen heb ik het voor elkaar dat de bestede tijd weggeschreven wordt in een asset.

Weet iemand of dit ook mogelijk is om vanuit een eenvoudige wijziging uit te lezen? 
Ik kan deze niet vinden. 

3 replies

Forum|alt.badge.img+2
  • New Member
  • March 31, 2026

Goedemiddag,

Ik ben aan het orienteren op een strippenkaart. Met de meldingen heb ik het voor elkaar dat de bestede tijd weggeschreven wordt in een asset.

Weet iemand of dit ook mogelijk is om vanuit een eenvoudige wijziging uit te lezen? 
Ik kan deze niet vinden. 

Beste Maarten,

Voor mijn beeldvorming. Ik neem aan dat jij de onderstaande API Endpoint hebt gebruikt voor jouw toepassing. En deze vergelijkbare data wil jij uit Wijzgingsbeheer halen. Klopt dat?

/tas/api/incidents/id/{id}/timespent

Zo ja, dan is de Timespent voor Wijzigingen NIET via API beschikbaar, maar WEL via ODATA. 

Met het onderstaande kan je het ophalen. (let op: in de wijziging wordt tijd in secondes geregistreerd)

https://baseURL.topdesk.net/services/reporting/v2/odata/ChangeTimeRegistrations?$filter=changeId eq <UNID>

Zo nee​​​​, zou je d.m.v. illustratie jouw vraag verhelderen?

Ik hoop dat dit een positieve bijdrage levert. Ik ben benieuwd. 

Forum|alt.badge.img+2

Yes dit heeft gewerkt Yush! Thnx!! 

Een nieuwe asset aangemaakt (Strippenkaart) 
Vanuit daar kan je een melding of eenvoudige wijziging (sjabloon) aanmaken. De geregistreerde tijd telt hij van het X aantal uren af op de strippenkaart! 

Forum|alt.badge.img+2
  • New Member
  • April 6, 2026

😊 Fijn om te horen, Maarten 

Mocht je iets in API niet kunt vinden, check dan gelijk in ODATA. En vice versa.
Het is mij opgevallen dat de beschikbare data niet gelijk zijn.