Heb je een vraag of kun je iets niet vinden? Stel je vraag hier en krijg hulp van andere Community-leden en experts.
Recently active
Benieuwd hoe anderen in de Community erover denken? Wij ook.Dit soort onderwerpen verschuift nogal eens, afhankelijk van wat er in jouw dagelijkse werk speelt, dus een goed moment om even te peilen.Kies hieronder het onderwerp waar jij het meest in geïnteresseerd bent, en zie hoe jouw antwoord zich verhoudt tot de rest.
Kan iemand aangeven wat de standaard is voor het veld Object/ruimte bij een mail import.Is het veld Betreft “Object” of “Locatie” als standaard en kan dit bij een mail import worden aangepast?Iemand die weet hoe dit zit?
Ik ben bezig met het inrichten van een actiereeks binnen Reserveringen, maar ik loop vast op het moment van triggeren.De situatie is als volgt: de actiereeks hoeft alleen te worden gestart wanneer er bij de reservering een specifiek asset (of een asset van een specifiek assetsjabloon) van een bepaalde vestiging is geselecteerd.Ik loop echter tegen het volgende aan: In de criteria voor de trigger zie ik zo snel geen veld om te filteren op de vestiging van het gekoppelde asset of het specifieke assetsjabloon. Ik wil liever niet dat de actiereeks onnodig afgaat voor alle reserveringen om het vervolgens pas achteraf in de uitzonderingen van de actie zelf uit te sluiten (vanwege de vervuiling/prestaties). Weet iemand of het mogelijk is om binnen de criteria van een Reserveringen-actiereeks te filteren op eigenschappen van een gekoppeld asset of assetsjabloon? En zo ja, hoe richt ik deze trigger het beste in?Alvast bedankt voor het meedenken!
Altijd al iets willen weten over kennisbeheer, maar nooit de kans gehad om het te vragen? Dit is je moment. @Stefan van Opstal (product manager Kennisbeheer) en @Camilo.T (senior consultant) duiken vijf dagen lang in deze thread om al je vragen te beantwoorden. Geen livestream, geen vast tijdstip — gewoon vragen stellen en antwoord krijgen van de mensen die het weten.Om te starten, een paar vragen die vaker voorbijkwamen in webinars en op de community:Wat houdt de migratie naar de nieuwe Kennisbankverkenner precies in — moeten we onze oude "lege artikelen"-structuur eerst opschonen? Hoe bepaal je welke kennisitems verouderd zijn en archiveer je die, in plaats van ze te laten verstoffen? Hoe krijg je collega's zover dat ze structureel eerst de kennisbank raadplegen voordat ze een incident aanmaken (Shift Left in de praktijk)?Dus: wat wilde jij altijd al weten over kennisbeheer? Stel je vraag hieronder — hoe gekker of specifieker, hoe beter.
Hallo, Ik zou graag zien dat wanneer onze behandelaars een nieuwe eerste- of tweede lijns melding aanmaken, dat standaard de impact en prioriteit op "laag” ingevuld staat. Kan dit standaard ingesteld worden?
Onze IT afdeling is anders gaan werken, waardoor er behoefte was aan een nieuwe structuur van (sub)categorieën.Die herinrichting is afgerond, de oude (sub)categorieën zijn gearchiveerd. Nu zit ik met een restpuntje; de AI-categorisatie (de blauwe lettertjes bij de categorisatie) komt nog op de proppen met de oude categorieën: die zijn jaren gebruikt dus op zich is het niet gek dat bijvoorbeeld een laptop storing als suggestie de oude categorie krijgt.Tegelijk is het niet handig en zorgt het ervoor dat incidenten wel eens verkeerd gecategoriseerd worden, waardoor automatische behandelaarsgroep toewijzingen niet goed gaan, etc. Is er een manier om te zorgen dat gearchiveerde (sub)categorieën niet meer naar boven komen als suggestie?
Hallo allen,Het viel me op dat steekwoorden die ik bij een dienst heb toegevoegd niet (goed/volledig) worden opgenomen in de zoekresultaten in het nieuwe SSP wanneer ik de zoekbalk gebruik. In het oude SSP wel.Screenshot nieuwe SSP geen resultaten gevonden Screenshot oude SSP, wel een resultaat gevonden Screenshot steekwoord ingevuld in TOPdeskIk probeerde het ook uit onder Dienst > Flows > Steekwoorden. En ik probeerde ook komma gescheiden woorden toe te voegen zoals: karton, container, vol maar dit werkte ook niet.Doe ik iets verkeerds of is er een andere oplossing?Alvast dank!Edit: een collega keek even mee en als we een hoofdletter gebruiken of een woordje weglaten werd er wel iets gevonden. Bijv: ‘Karton container is vol’ en ‘karton container vol’ gaf wel resultaten.
Is there a way for an Operator to download all files attached to a call by a customer in one go?At present it seems that Operators can only download attachments one at a time?Thanks in advance!
Vandaag voor het eerst een majormelding aangemaakt en de informatie op onze Seflservice gepubliceerd. Direct vroeg ik me af of we inlvoed hebben op de opmaak van dit blok (zie screenshot).Nu is dat hetzelfde grijs als het Nieuwsblok. Om het beter op te laten vallen zouden we hier bijv. oranje tinten voor willen gebruiken.Is het mogelijk om dit aan te passen?Ik kon het in de SSP designer niet vinden.
Het leek mij een goed idee om een topic te starten over ‘bekende’ migratieblokkers die we tegenkomen bij het migreren van de Verkenner van het kennissysteem. In de migratietool verschijnt dit als een item met een algemene foutmelding.Het doel is om ervaringen met elkaar te delen, zodat we zelf eerst kunnen onderzoeken wat de oorzaak van een ‘algemene foutmelding’ kan zijn, voordat we hiervoor een melding bij Support hoeven aan te maken. Ik trap af met de migratieblokkers die ik tijdens onze test- en productiemigratie ben tegengekomen.1. Onzichtbare opmaak in kennisitemsTijdens de testmigratie kwam ik tegen dat een kennisitem een migratieblokker kan veroorzaken wanneer de inhoud bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit Word of een AI-tool is gekopieerd.Hierbij kunnen onzichtbare opmaakwaarden worden meegenomen die problemen geven tijdens de migratie.Oplossing:De tekst eerst naar Kladblok kopiëren. Hierdoor wordt alle opmaak verwijderd. Vervolgens kan de tekst vanuit Kladblok opnieuw naar het ke
Sinds de aanpassing van het tekstvak bij Meldingen waarbij we meer grafische mogelijkheden hebben (sinds 2 a 3 weken), verdwijnt je mail uit Outlook, wanneer je de mail naar TOPdesk sleept. Hij kopieert dus niet, maar verplaatst. Bij wijzigingen gaat het nog wel goed, maar daar is het tekstvak ook nog niet aangepast.Herkent iemand dit en is dit te herstellen?
Hallo AllemaalIk moet een formulier maken voor bestellingen met daarin de totaal bedrag van de bestellingen. Daarnaast is de wens om artikelnummers te koppelen met beschrijving van het artikel.Heeft iemand al zoiets gemaakt of heeft iemand een aanwijzing iedee.Alvast bedankt. Marlon
Goedemiddag Community,Wij hebben een gebruikersvraag ontvangen, waar wij niet helemaal uit komen.Haar vraag was of het mogelijk is om onder de knop Autorisatie-verzoeken op de SSP, ook de autorisatieverzoeken te zien die haar collega heeft goed/afgekeurd.Op dit moment kan zij alleen haar eigen tickets inzien.Zij is verder geen behandelaar maar een Persoon met manager rechten zodat zij autorisatieverzoeken kan behandelen.Hopelijk kunnen jullie ons helpen dit vraagstuk te behandelenGroetjes,Rick
Het lijkt mij handig als een gebruiker van de SSP op de startpagina direct kan zien dat een melding of wijzigingsaanvraag is bijgewerkt. Ik denk hierbij aan een icoontje (i.p.v. M of W) met een getal (vet weergegeven zoals bij mail) die na selecteren je direct naar de melding brengt. Graag reacties.
Als ik kennisitems aanmaak en vertaal en vervolgens op sla dan zijn er velden zoals Omschrijving, Titel en soms meer weer leeg. Dan moet ik dus opnieuw de tekst maken. Ook het veld toelichting voor behandelaars is soms weer leeg. Na 2-3 keer wordt het wel bewaard. Erg vervelend 😣 Hebben jullie dit ook?
Ervaringen gezocht!Voor een ziekenhuis zijn we op zoek naar een organisatie (bij voorkeur 1.000+ medewerkers) die Facilitair heeft ingericht in TOPdesk en hier inmiddels ruime ervaring mee heeft.De organisatie staat aan het begin van een implementatie (facilitair) en zou graag eens sparren met een organisatie die dit traject al heeft doorlopen. Het doel is om ervaringen uit te wisselen: welke keuzes zijn gemaakt, wat werkte goed en welke inzichten zouden jullie achteraf graag eerder hebben gehad?Denk je dat jouw organisatie hiervoor een mooi praktijkvoorbeeld is en sta je open voor een gesprek? Laat dan een reactie achter onder deze post, dan neem ik contact met je op.Alvast bedankt!
Voor een audit zijn wij opzoek naar het volgende:Een medewerkers heeft Assets gekoppeld zoals een Laptop of Telefoon. Medewerker gaat uit dienst of verhuist bijvoorbeeld intern dan worden de gekoppelde assets ontkoppeld.Medewerker wordt gearchiveerd of er worden andere Assets gekoppeld.Wat is nu de vraag cq wens:Een overzicht per “Persoon” welke Assets er gekoppeld zijn en welke er in het verleden gekoppeld waren. Dus de historie.Dan zou het het ook handig zijn om vanuit Assetmanagement e historie qua koppelingen inzchtelijken te kunnen maken.Is er iemand die dit ook heeft en ook al een oplossing heeft.
Is het mogelijk een aparte pagina of tegel te maken voor een reserveringsagenda van één bepaalde asset?Ik krijg nu alle reserveerbare middelen te zien, en ik wil daar juist een onderscheid in kunnen maken.
In verband met dat er een andere afdeling ook gebruik gaat maken van onze Topdesk zou ik graag diensten en formulieren ook met een codering willen opnemen. Maar als ik bijvoorbeeld X Dienst opsla en daar een tegel voor aanmaak in SSP, dan zie ik daar in de welkomsttekst ook de X Dienst staan, terwijl ik liever alleen Dienst wil zien.Bij gekoppelde flows kan dat wel. In het gekoppelde plaatje heb ik de naam aangepast naar Melding Huisvesting, maar in de lijst met formulieren heet die Fac: Melding Huisvesting.Ik vind het ook niet echt logisch dat de naam van de dienst mee opgenomen wordt in de pagina. Voor het breadcrumb menu kan ik daar nog wel inkomen, maar het zou niet zichtbaar hoeven te zijn. Bij publieke formulieren is het mogelijk om titels onzichtbaar te houden. Zou hier ook wel passen.Maar hoe dan ook, Is het mogelijk om de codering niet mee op te nemen in de inhoud van de SSP Dienstpagina's en de voorafgaande tegels?
Bij de Omgevingsdienst Drenthe en onze IT-leverancier hebben we een koppeling tussen beide TOPdesk-omgevingen. Meldingen worden via het Collaboration Platform doorgestuurd. Sinds ongeveer een maand valt mij op dat het Collaboration Platform erg traag is geworden bij de eerste initiatie van het ticket. Voorheen werd het ticketnummer vrijwel direct teruggekoppeld naar onze omgeving en waren de gegevens in het ticket bij de it-leverancier meestal binnen ongeveer een minuut ingevuld.De terugkoppeling richting ons duurt nu meerdere uren. En de aanvulling van het ticket richting leverancier duurt ook veel langer. Binnen ons bedrijfsnetwerk worden regelmatig steeds strengere beveiligingsmaatregelen genomen. Maar dan zou je verwachten dat het of wel of helemaal niet zou werken en niet met een vertraging van 4 uur. Zijn er meer organisaties die dit probleem ervaren?
Ik heb zojuist een idee op de TIP pagina ingendiend, maar ik post het hier ook nog even omdat jullie misschien ideen/suggesties hebben.Binnenkort gaat een andere afdeling meedraaien in onze Topdesk. Filters voor Categorie en Behandelaars heb ik al toegepast.Maar we hebben natuurlijk ook mails die (al dan niet automatisch) gestuurd worden bij een melding/wijziging, die zijn vaak zichtbaar onder de puntjes achter de aanmelderen en/of de Status. Die zijn zo te zien niet af te schermen/tonen voor een bepaalde categorie meldingen of behandelaars.Hebben jullie daar ervaringen mee en hoe gaan jullie hiermee om?
Zien hier mensen die ervaring hebben met een koppeling met N-Central?Hoe hebben jullie deze draaien? Is dit rechtstreeks of moet er een partij tussen zitten?En wat doe je er precies mee?
Hoi allemaal, binnen onze organisatie krijgen we vanuit functioneel beheer veel meldingen binnen. Deze meldingen zijn gecategoriseerd en willen we graag analyses uitvoeren in welke meldingen echt gebruikersvragen zijn (waarvoor kennisitems voor aangemaakt kunnen worden) en functionele meldingen/wijzigingen. Vanuit selecties kunnen we we wel bundelen welke melding betrekking heeft op een bepaalde categorie, maar inhoudelijk moeten we alle meldingen wel scannen en analyseren om te bepalen of dit een gebruikersvraag of fout betreft of een functionele melding. Hebben jullie hier tips voor om dit eenvoudiger te doen dan alle meldingen door te spitten?
Goedemorgen, Wij leven bij onze klantgroep digiborden waar een garantie termijn op zit maar waar ook een oplostermijn aan gekoppeld is. De garantie is bijvoorbeeld 5 jaar en in deze vijf jaar hebben zij recht op next business day onsite support. (1 dag conform sla)Als de 5 jaar verlopen is, dan vervalt de SLA ook. Het gaat om een behoorlijk aantal borden met diverse garanties en oplostijden. Is er een manier om dit direct in TOPdesk te organiseren, of is hier toch een stuk middleware voor nodig?Iemand ervaringen?
Hallo community,Vanuit reserveringen krijgt de aanmelder al een e-mailbevestiging met de details van de reservering.Begin dit jaar heb ik deze in opmaak uitgebreid met een tabel, die het allemaal wat leesbaarder maakt.Ik krijg nu de vraag of de sortering weer ingesteld kan worden.Bij mijn weten heb ik nóóit iets ingesteld. Ik zou ook niet weten of dat überhaupt kan. (Aangezien in de e-mailactie in het bericht met HTML code de tabel is ingesteld.Die haalt natuurlijk van de betreffende reserving data op.)Als voorbeeld hoe het in de e-mail getoond wordt. Wens is dat het op Uitlevertijd gesorteerd wordt.Is dat mogelijk? En zo ja, hoe? (mijn kennis van HTML is te beperkt)
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.