Skip to main content
Laura Valk
Explorer ⭐
September 25, 2026
Question

Complexe rollen en rechten SAP S/4HANA via wijzigingsproces

• September 25, 2026
  • 2 replies
  • 11 views

Hallo Community,

Is er hier toevallig iemand die binnen de organisatie TOPdesk gebruikt voor het afhandelen van wijzigingen voor toegang tot applicaties én SAP S/4HANA gebruikt als financiëel systeem?
Ik probeer met de beheerders van SAP S/4HANA mee te denken hoe hun complexe structuur van rollen en rechten via het TOPdesk wijzigingsproces ondersteund kan worden. In de zin dat taken die goedkeuring behoeven of uitgevoerd moeten worden op een juiste groep komen te staan. Maar er zitten redelijk wat controles / goedkeuringen in, waardoor ik eigenlijk niet weet hoe te beginnen.

Laura

2 replies

Starter ⭐⭐
September 26, 2026

Hi Laura,

Could you explain the most important task you are trying to achieve with an example?

tverschuur
Explorer ⭐⭐⭐⭐⭐
September 27, 2026

Eigenijk wat @Ayman ook aangeeft.
Ik denk dat er nog een stukje context ontbreekt. Waar loop je precies tegenaan? Is de uitdaging het bepalen van de juiste goedkeurders, het routeren van taken naar de juiste groepen of het beheren van de SAP-rollenstructuur zelf? Dan wordt het waarschijnlijk makkelijker voor anderen om mee te denken. Nu lees ik vooral dat de rollen- en rechtenstructuur complex is, maar nog niet waar het proces precies vastloopt. 😊