Skip to main content
Question

Historie van een Asset inzichtelijk krijgen

• August 5, 2026
  • 3 replies
  • 54 views

Forum|alt.badge.img+2

Voor een audit zijn wij opzoek naar het volgende:

Een medewerkers heeft Assets gekoppeld zoals een Laptop of Telefoon. 

Medewerker gaat uit dienst of verhuist bijvoorbeeld intern dan worden de gekoppelde assets ontkoppeld.

Medewerker wordt gearchiveerd of er worden andere Assets gekoppeld.

Wat is nu de vraag cq wens:

Een overzicht per “Persoon” welke Assets er gekoppeld zijn en welke er in het verleden gekoppeld waren. Dus de historie.

Dan zou het het ook handig zijn om vanuit Assetmanagement e historie qua koppelingen inzchtelijken te kunnen maken.

Is er iemand die dit ook heeft en ook al een oplossing heeft.

3 replies

Paul Verhoeff
Forum|alt.badge.img+3
  • Explorer ⭐⭐⭐
  • August 5, 2026

Misschien als je vanuit een supporting files personen selectie zoekt op tenminste 1 object-person link dat je krijgt wat je zoekt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter ⭐⭐⭐
  • August 5, 2026

Dit is niet wat ik zoek.

Bij een asset kan je bij “oude gebeurtenissen’ zien wat er allemaal is gebeurd met het asset.

Je kan hier ook zien wie allemaal eventueel een koppeling met het middel-id heeft gehad en dat willen we eigenlijk inzichtelijk maken.

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member ⭐
  • August 7, 2026

Derkjan,

We hebben hier geen bestaande oplossing voor. Ik werd geinspireerd door de maandelijkse community update het stukje over Powershell. Dit is natuurlijk lang niet af en is op 1 x middel id en de output voor de historie is natuurlijk niet goed deze moet worden geformateerd. Ik deel dit eigenlijk om je te laten zien dat er wel mogelijkheden om verder te onderzoeken. Dit is met Powershell en een webhook / rest api 

output