Skip to main content

Ervaringen met AI-features?

• January 15, 2026
  • 31 replies
  • 373 views

Show first post

31 replies

Forum|alt.badge.img

Helemaal mee eens, eerst eind 2025 in test even kunnen proeven van de nieuwe features. Daarna staat alles in Productie actief en hebben wij onze gehele organisatie hiervoor warm gemaakt. Echter moet je nu, om hetzelfde te blijven gebruiken, toch overstappen naar Excellent pakket.

Early Access noem ik dit niet, dit had dan op voorhand duidelijk moeten zijn of alleen beschikbaar zijn voor de pakketten waar de nieuwe feature beschikbaar zou zijn.

Nu heeft men gebruik kunnen maken van alle klanten hun testresultaten en feedback. 
Misschien kan CoPilot hetzelfde, zullen we evalueren bij deze. 

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Wellicht kan je met het maken van een Kennisitem ook e.e.a. al als samenvatting lezen. Maar dat is inderdaad niet efficient. 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9

Wellicht kan je met het maken van een Kennisitem ook e.e.a. al als samenvatting lezen. Maar dat is inderdaad niet efficient. 

Nee… wel een leuke work around…. Ik ga kijken of ik die kennisitem die ik heb gemaakt voor bundelen kan bewerken naar een AI summarize, dat moet lukken, echter zal er dan waarschijnlijk een key/LLM nodig zijn...

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Nee… wel een leuke work around…. Ik ga kijken of ik die kennisitem die ik heb gemaakt voor bundelen kan bewerken naar een AI summarize, dat moet lukken, echter zal er dan waarschijnlijk een key/LLM nodig zijn...

Is wel heel interessant. Zal eens kijken naar dat topic 😉

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9

Is wel heel interessant. Zal eens kijken naar dat topic 😉

Ik heb nu al de LLM gekoppelt ook dus enkel nu de juiste regels meegeven hehehehe

Forum|alt.badge.img+1

Net als ​@Jurgen Jacquemijns had ik het ook liever andersom gezien.

Over de AI Incident Summarization – snelle samenvattingen van incidenten is men heel enthousiast bij ons. Bij onze Informatiebeveliging netjes akkoord gevraagd. Dat hebben we inmiddels binnen. Nu blijkt dat wij met Engaded dit helemaal niet kunnen gebruiken na maart 2026. Vind het een gemiste kans. Heb er al veel werk ingestopt (documentatie en vastleggen van het AI Beleid van TOPdesk) om het netjes live te zetten. Alles voor niets.