Skip to main content

Say hello to the new Self-Service Portal

Related products:Self-Service Portal
  • March 31, 2026
  • 30 replies
  • 535 views
Show first post

30 replies

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

That is annoying ​@Gerwin Filius , and I am not sure if this is expected behaviour. Just to be sure, you could logg a call with support? 

Gerwin Filius
Forum|alt.badge.img+6

That is annoying ​@Gerwin Filius , and I am not sure if this is expected behaviour. Just to be sure, you could logg a call with support? 

I have tried various image sizes with different DPI settings, all with the correct proportions. I will submit a request to support. If anyone else is experiencing this as well, I would appreciate hearing about it. Also if someone has already found a solution.

Chell
  • April 14, 2026

Ik heb gisteren de hele dag zelf in de nieuwe versie van de SPP gewerkt.

Er is hierboven al een hoop gezegd over dat het misschien nog wat vroeg is om echt live te gaan hiermee en daar ben ik het mee eens.

• Het switchen tussen nieuw en oud in bijvoorbeeld reserveringen is nogal clunky
  • Als je het scherm de hele dag open hebt staan, wordt het erg traag en ik heb meerdere keren mijn browser moeten heropen omdat de boel hing.
  • Mensen met een visuele beperking hebben eerder al bij me geklaagd toen de form buttons in de diensten van gekleurd naar wit gingen en in mijn beleving is dat in de nieuwe dienst pagina indeling nog een stukje lastiger geworden.
  • Mooi dat nu ook rekening gehouden wordt met mobiel en tablets etc, maar op mijn pc zijn veel zaken door de automatisch indeling/Schaling enorm rommelig. Ik kan daar ook niet zoveel aan doen omdat de designer nog de oude versie gebruikt.
  • Onze banner zal opnieuw ontworpen moeten worden, omdat deze niet meer klopt en nu onscherp is.

Al met al zullen wij voorlopig niet overgaan op de nieuwe SSP.

Gerwin Filius
Forum|alt.badge.img+6

@Sanne van Opstal-Brakel  even een copy-paste van de support afdeling:

Op dit moment bevindt het nieuwe Self Service Portal zich nog in de eerste fase van ontwikkeling. Functionaliteiten – waaronder ook de mogelijkheden rondom vormgeving – worden gefaseerd toegevoegd. De designer die aansluit op het nieuwe SSP is momenteel nog niet beschikbaar, waardoor het helaas nog niet mogelijk is om de weergave van bijvoorbeeld tegels of banners verder te optimaliseren of aan te passen.
Zodra hier ontwikkelingen in zijn, worden deze gecommuniceerd via de release notes.

Wat betreft de onscherpte die jullie ervaren: dit heeft te maken met de manier waarop afbeeldingen in het nieuwe SSP worden weergegeven. Tegels en banners zijn namelijk responsief en worden niet geschaald, maar gecropped afhankelijk van het schermformaat. Hierdoor kan een afbeelding anders worden weergegeven dan verwacht, wat invloed kan hebben op de scherpte.

De (nog niet publiek gepubliceerde) richtlijnen zijn als volgt:
Tegels

Vaste hoogte: 180 px
Breedte: minimaal 270 px, maximaal 448 px (afhankelijk van scherm)
Advies resolutie: 734 x 360 px
Belangrijk: plaats essentiële content in het midden (safe area), omdat randen kunnen wegvallen
Banner

Minimale weergave: 268 x 240 px
Maximale weergave (desktop): ca. 1392 x 240 px
Advies resolutie: 2784 x 480 px
Ook hier geldt dat delen van de afbeelding kunnen wegvallen door cropping
Hoewel jullie al afbeeldingen in hoge kwaliteit hebben geüpload, kan de combinatie van cropping en schaalgedrag op dit moment leiden tot visuele verschillen zoals onscherpte. Het tijdelijk verkleinen (zoals jullie met 67% doen) kan dit effect inderdaad beïnvloeden.

Voor nu zullen ook wij de vernieuwe SSP uitschakelen.

Forum|alt.badge.img

On our intranet are many links to the selfserviceportal and forms. If we change to the new SSP wil these links automatically convert to the new layout?