Skip to main content
News

Nieuw op MyTOPdesk: Robin, onze AI‑gedreven chatbot 🤖

• January 21, 2026
  • 9 replies
  • 69 views
Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

Goed nieuws! Vanaf nu is , Robin, onze nieuwe AI‑powered chatbot, beschikbaar op my.topdesk.com. De afgelopen maanden hebben we samen met onze gold partner Ebbot hard gewerkt aan deze functionaliteit, en we zijn blij dat Robin officieel live staat.

Robin is uitgebreid getest door verschillende TOPdesk‑teams en een groep klanten. De reacties zijn zeer positief. We zijn er dan ook van overtuigd dat Robin je helpt om nóg sneller de informatie te vinden die je zoekt.

Waarmee Robin je kan helpen

Robin ondersteunt je bij het:

• Beantwoorden van vragen op basis van betrouwbare, vooraf gedefinieerde TOPdesk‑bronnen

• Voorstellen om een supportticket aan te maken wanneer er geen passend antwoord gevonden wordt

• Reageren in meerdere talen, afhankelijk van jouw voorkeur

Waar Robin zijn informatie vandaan haalt

Robin doorzoekt verschillende officiële TOPdesk‑bronnen, waaronder:

• MyTOPdesk‑kennisbank

• TOPdesk Docs

• TOPdesk Marketplace

• TOPdesk SaaS‑informatiepagina

• Release Notes

Robin gebruikt uitsluitend deze gecontroleerde bronnen en kijkt niet op het open internet. Kan er geen betrouwbaar antwoord worden gevonden? Dan laat Robin dat gewoon weten, zonder te gokken.

Wanneer Robin niet kan helpen

Heeft Robin geen antwoord op jouw vraag?
Dan biedt de chatbot aan om direct een supportticket voor je aan te maken. Met jouw toestemming wordt dit ticket automatisch doorgestuurd naar jouw lokale TOPdesk‑supportafdeling.

Hoe Robin met jouw gegevens omgaat

• Gesprekken met Robin worden verwerkt volgens de privacy‑ en gegevensbeschermingsrichtlijnen van TOPdesk.

• Robin leert niet automatisch van individuele chats.

• Feedback (👍 / 👎) wordt handmatig beoordeeld door TOPdesk om zowel Robin als de gebruikte informatiebronnen te verbeteren.

Ook een AI‑chatbot in jouw eigen TOPdesk‑omgeving?

Dat kan!

Organisaties kunnen hun eigen AI‑chatbot inzetten, gekoppeld aan interne kennisbronnen zoals documentatie of selfservicecontent. Interesse? Neem dan contact op met je TOPdesk‑contactpersoon om de mogelijkheden te bespreken.

Vandaag nog aan de slag met Robin

• Direct beschikbaar, geen installatie nodig
  • Te vinden via de chatknop rechtsonder op my.topdesk.com
  • Gratis voor alle klanten

Probeer Robin vooral uit en help ons verbeteren door de feedbackknoppen te gebruiken.

🔎 Meer details? Bekijk kennisitem KI18951 op my.topdesk.com.

9 replies

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Ik had Robin inderdaad al zien staan op My TOPdesk. Binnenkort eens echt gebruiken 😉

Is hij overigens vernoemd naar ​@Robin Noppert als Nr 1 op deze community 😆

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

hahaha dat had een hele leuk geweest ​@Christiaan Fousert , maar hij is vernoemd naar ons logo mark, (het soort van hartje), die heet ook Robin :) 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

Ik doe wel net alsof en ik voel me vereerd!! (grapje hoor)

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Ik doe wel net alsof en ik voel me vereerd!! (grapje hoor)

Daar zal Sanne vast een badge voor kunnen maken 😁

Forum|alt.badge.img+7

Robin doet het best goed! 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

Robin doet het best goed! 

Dankje ;)

Forum|alt.badge.img+7

@Sanne van Opstal-Brakel wat enorm handig kan zijn: de swaggerUI pagina’s van de API documentatie toevoegen aan de chatbot. Of is er bewust gekozen om deze waardevolle bron niet te koppelen?

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

@Rico Roodenburg, ik heb dit eventjes voor je nagevraagd. De bot is vooral gemaakt voor het beantwoorden van simpele gebruikersvragen. Vragen over bijvoorbeeld de API zijn vaak ingewikkelder en dat is niet het doel van de bot. 

Bij API zou de bot moeten doorverwijzen naar kennisitems of naar de API-documentatie pagina. 

Forum|alt.badge.img+7

@Rico Roodenburg, ik heb dit eventjes voor je nagevraagd. De bot is vooral gemaakt voor het beantwoorden van simpele gebruikersvragen. Vragen over bijvoorbeeld de API zijn vaak ingewikkelder en dat is niet het doel van de bot. 

Bij API zou de bot moeten doorverwijzen naar kennisitems of naar de API-documentatie pagina. 

Dank voor het navragen, ​@Sanne van Opstal-Brakel! Helder.

Als je het mij vraagt vind ik het persoonlijk wel een gemiste kans, want juist op MyTopdesk staan ook API gerelateerde content. Maar, omdat veel in json bestanden staat, kan de API bot bijv niet reageren op de vraag “How to assign an operator to a RFC by API”.