Skip to main content

Nieuwe Text Editor in productie!

• March 23, 2026
  • 10 replies
  • 76 views

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

JAAAA,

Wij hebben hem eindelijk. De nieuwe tekst Editor in onze productieomgeving in incident manager!

De nieuwe tekst editor

Wat vinden jullie er van? Blij er mee net zoals ik?

Wat is jullie favoriete functie?

Die van mij…. screenshots plakken met control V!

10 replies

Niels Henriët
Forum|alt.badge.img+4

CTLR+C / CTLR+V

maar ook slepen vanuit een browser

Ruud Coolen
Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • March 23, 2026

Met het knippen en plakken van afbeeldingen zijn heel veel behandelaren blij gemaakt.
Uiteraard is de vervolgvraag wanneer dit ook in de andere modules beschikbaar komt.
Inconsistentie tussen de modules levert standaard veel vragen van gebruikers op. 

Ik hoop in de toekomst dat er nog extra opmaak-functies worden toegevoegd zoals de tekst-editor op deze community ook heeft. Bijvoorbeeld tabellen invoegen, citaten en het kleuren van tekst.

Gerard
Forum|alt.badge.img+3
  • Starter
  • March 23, 2026

Screendump maken opslaan als plaatje en dan weer uploaden is verleden tijd
Gewoon kopiëren en plakken, ik ben helemaal blij

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Wij hebben hem helaas nog niet 🙄
Van mij mag ie snel komen, ik vind het zeker interessant. Zeker kopiëren/plakken is erg fijn.

Juno
Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • March 24, 2026

Hopelijk krijgen wij hem ook snel!

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 25, 2026

Zit met spanning te wachten op deze update!!

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • March 25, 2026

Gewoon het feit dat je gewoon kan knippen en plakken of slepen is echt een goede verbetering. Scheelt onnodig bestanden opslaan.

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

De post over de rich text release was even blijven liggen (sorry vergeten op publiceren te drukken) Maar hij staat nu online, met ook wat meer uitleg over hoe de release verloopt: 

Forum|alt.badge.img

Ctrlc en Ctrl V voor afbeelding erin plakken is een flinke vooruitgang ja. 
Alleen jammer dat dit niet meteen duidelijk is. Mensen zijn gewend om die via het knopje afbeelding inplakken te doen. En het knopje via afbeelding in plakken is niet duidelijk genoeg dat het ook heel simpel via CTRL C en V in het tekstblok kan. Die tekst mag dus worden gewijzigd. 
Afbeelding slepen werkt zo namelijk niet.

En we merken dat het gebruik van de stempels er op achteruit gegaan is.
Je ziet niet duidelijk wel stempel je moet pakken.
Plus moet je nu extra klikken om de juiste stempel er in te plakken. Door op de knop invoegen te klikken.
Voorheen hoefde je alleen op een knop te klikken als je de stempel zou gaan bewerken.

En we merken dat je nu dubbel moet klikken eer je tekst in het teksvlak in kunt geven. We merken dat we al aan het typen zijn voordat het blok open staat voor nieuwe tekst.

Dus ja…. aan de ene kant een flinke stap vooruit. Maar helaas toch de goede functionaliteit van de oude stempels weer ingeleverd.

Forum|alt.badge.img+1

Ja, het idee is mooi, maar er zijn nog wat haken en ogen.

Wij hebben bijvoorbeeld een koppeling met een externe partij die servicedesk werkzaamheden voor ons doet. De koppeling loopt via service automation scripts om aan beide kanten up-to-date te blijven.
Automation kan geplakte screenshots in het behandelaarsgedeelte niet goed aan op dit moment, de maximum grootte is  450×600 pixels.

Dat is niet veel met Full HD resoluties standaard bij ons:)