Skip to main content
Robin Noppert
Contributor
March 23, 2026

Nieuwe Text Editor in productie!

• March 23, 2026
  • 28 replies
  • 316 views

JAAAA,

Wij hebben hem eindelijk. De nieuwe tekst Editor in onze productieomgeving in incident manager!

De nieuwe tekst editor

Wat vinden jullie er van? Blij er mee net zoals ik?

Wat is jullie favoriete functie?

Die van mij…. screenshots plakken met control V!

This topic has been closed for replies.

28 replies

New Member ⭐⭐⭐⭐⭐
March 27, 2026

windowsknop + shift +s  (of apple> command+shift+4) voor schermafbeeldingen en indien nodig via greenshot pointers aangeven en dan plakken maar. 

Vind zo’n gemis dat dit niet is doorgetrokken in de andere modules (wijziging, problem en operationele taken). Dus hoop dat ze dat snel fixen.

MarloesM
Employee
Employee
March 27, 2026

Ja, het idee is mooi, maar er zijn nog wat haken en ogen.

Wij hebben bijvoorbeeld een koppeling met een externe partij die servicedesk werkzaamheden voor ons doet. De koppeling loopt via service automation scripts om aan beide kanten up-to-date te blijven.
Automation kan geplakte screenshots in het behandelaarsgedeelte niet goed aan op dit moment, de maximum grootte is  450×600 pixels.

Dat is niet veel met Full HD resoluties standaard bij ons:)

Ha Wouter, 

We zijn bezig met dit aanpassen! Zodat het mogelijk is om ook weer grote inline images via de API verstuurd en ontvangen kunnen worden. 

Marloes Meijer, Product Manager TOPdesk
Problem Solver
March 29, 2026

windowsknop + shift +s  (of apple> command+shift+4) voor schermafbeeldingen en indien nodig via greenshot pointers aangeven en dan plakken maar. 

Vind zo’n gemis dat dit niet is doorgetrokken in de andere modules (wijziging, problem en operationele taken). Dus hoop dat ze dat snel fixen.

Het is nog niet eens in alle prod omgevingen uitgerold voor incident management. Volkomen logisch dat het dus ook nog niet in andere modules is uitgerold.

We willen met zijn allen toch een stabiele TOPdesk omgeving? Kleine stapjes, maken het verschil. 

Probleem- en operationeelbeheer (sjablonen) modules hebben beide uberhaut nog geen ‘rich’ text. 

Ik hoop een kwestie van tijd. 

Rico Roodenburg - Sharing is caring 🤝
Gerwin Filius
Inspirer
March 30, 2026

CTLR+C / CTLR+V

maar ook slepen vanuit een browser

DIT 

Robin Noppert
Contributor
March 30, 2026

Het is nog niet eens in alle prod omgevingen uitgerold voor incident management. Volkomen logisch dat het dus ook nog niet in andere modules is uitgerold.

We willen met zijn allen toch een stabiele TOPdesk omgeving? Kleine stapjes, maken het verschil. 

Probleem- en operationeelbeheer (sjablonen) modules hebben beide uberhaut nog geen ‘rich’ text. 

Ik hoop een kwestie van tijd. 

Daar ga ik ook van uit! het zal goed gecontroleerd naar buiten komen, ook met het oog er op dat als er iets niet goed werkt… je precies kan aantikken waar dat zit

Groetjes en een fijne werkdag, Robin
Christiaan Fousert
Contributor
April 1, 2026

Ook bij ons staat hij nu in productie. Ben benieuwd naar de ervaringen van collega's

Sanne Haller
Inspirer
April 1, 2026

Tot nu toe hoor ik enkel blije geluiden of het knippen en plakken..

Maar deze positieve geluiden roepen wel vragen op bij de behandelaren waarom dit nog niet werkt voor de wijzigingen/activiteiten. En dan zijn ze heel teleurgesteld als ik aangeeft dat het twee losse modules zijn en dat het nog niet bekend is met welke termijn (en of) dit voor WZB ook gaat komen.

Robin Noppert
Contributor
April 2, 2026

Tot nu toe hoor ik enkel blije geluiden of het knippen en plakken..

Maar deze positieve geluiden roepen wel vragen op bij de behandelaren waarom dit nog niet werkt voor de wijzigingen/activiteiten. En dan zijn ze heel teleurgesteld als ik aangeeft dat het twee losse modules zijn en dat het nog niet bekend is met welke termijn (en of) dit voor WZB ook gaat komen.

eigenlijk wat we dinsdag hebben gehoord hè, twee losse modules, en soms moet er heel wat geknoopt worden omdat je niet wilt dat er maar IETS verloren gaat…. En ja… helaas brengen goede updates altijd vragen op!

Groetjes en een fijne werkdag, Robin
Problem Solver
April 5, 2026

Ook wij zijn sinds gisteren live! Wat een vooruitgang.

Wel heb ik een klein ‘irritatie’-puntje opgemerkt, dat ik inmiddels ook bij support heb gemeld. Wanneer je aan het typen bent in de editor en je even het venster of tabblad verlaat om iets anders te raadplegen, verliest de editor de focus. Je moet dan opnieuw in het tekstvak klikken voordat je verder kunt typen. An sich geen groot issue, maar wel storend in het gebruik.

In de oude editor gebeurde dit niet, en zelfs binnen de nieuwe editor in de kennisbank ervaar ik dit probleem niet.

Rico Roodenburg - Sharing is caring 🤝
Christiaan Fousert
Contributor
April 7, 2026

Even een mooie reactie van één van mijn collega's. Die wilde ik toch even doorgeven: