Wie heeft ervaring met TOPdesk en de voorwaarden/eisen van de ABRO 2026 /abdo 2019 en hoe gaan jullie ermee om?
ter uitleg voor degene die niet weten wat ABRO//ABDO is:
Vanaf 1 januari 2026 gelden er nieuwe beveiligingseisen voor bedrijven die voor de overheid een opdracht uitvoeren met risico’s voor de nationale veiligheid. Dat zijn de Algemene Beveiligingseisen voor Rijksoverheidsopdrachten (ABRO). Door de ABRO gelden binnen de hele Rijksoverheid dezelfde eisen. De ABRO verkleint de risico’s voor de nationale veiligheid, zoals cyberaanvallen en spionage.
ABRO rijksoverheid
bovenstaande betekent dat in principe😏 elk bedrijf dat zaken doet met of voor de ministeries hiermee te maken heeft of te maken krijgt.
Ik werk voor een bedrijf die nauw samenwerkt met defensie en waar elke applicatie een CIAP/BIVP score dient te krijgen.
Hebben mensen hier ook ervaring mee en waar wringt het bij jullie ?
