Skip to main content
Question

ik wil graag na een mailimport het veld External number laten vullen, deze staan tussen < > in de brief descirption en ook in de subject.

• January 29, 2026
  • 11 replies
  • 87 views

Forum|alt.badge.img+1

iemand nog tips hoe dit het beste in te regelen met een actiereeks?

11 replies

Jerica Hunter
Forum|alt.badge.img

Hoi Ozgur,
Je kunt het nummer uit de korte omschrijving halen met

briefDescription?keep_after(“<”)?keep_before(“>”)

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • February 2, 2026

Hi Jessica, kun je me meer context geven? waar doe je dit exact? in een automated action?

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9

Hi Jessica, kun je me meer context geven? waar doe je dit exact? in een automated action?

Dat zou ik wel doen ja… ik zou het doen met daarin dus de email stap erbij (dus alles in 1 sequence).

Je zal deze http stap nodig hebben:

{
"externalNumber": "briefDescription?keep_after(“<”)?keep_before(“>”)"
}

Marnix Foekema
Forum|alt.badge.img+2

Hi Ozgur, 

Is het al gelukt of kan je nog wat hulp gebruiken? Is het de bedoeling dat op het moment de melding/ wijziging aangemaakt is doormiddel van een mailimport er uit de briefDescription het externe nummer uitgelezen wordt. Welke daarna vastgelegd wordt binnen het extern nummer veld? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • February 4, 2026

Hi Marnix - dat klopt. na de import moet de external number field worden ingevuld. hierna wordt er een email getriggerd waarin de external number field wordt opgenomen.

Marnix Foekema
Forum|alt.badge.img+2

Hi Marnix - dat klopt. na de import moet de external number field worden ingevuld. hierna wordt er een email getriggerd waarin de external number field wordt opgenomen.

En was dit al gelukt of kan ik ergens bij helpen? Als het nog niet gelukt is ontvang ik graag of het een melding of wijziging betreft. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • February 5, 2026

het gaat om een melding

Marnix Foekema
Forum|alt.badge.img+2

Hi Ozgur, 

In de bijlage heb een actiereeks bijgevoegd die je eventueel zou kunnen gebruiken. Het belangrijke in deze actiereeks is dat het meldingsnummer in de briefDiscription staat tussen <>. 

Als je nog vragen hebt neem even contact op! Ik hoop dat dit helpt.

Leon Oost
Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • February 5, 2026

Ik heb hier voor een stap gemaakt die een nieuwe variabele maakt, met hierin de korte omschrijving.

Daarna maak ik een patch stap waarbij ik bepaal welk deel van de informatie ik nodig heb (in mijn geval alles voor de “ / ”) en die patch ik dus in het external nummer. Dit doe ik omdat mijn leveranciers ook werken met unieke nummers, die ik in een melding terug wil kunnen koppelen om deze aan elkaar te verbinden (en niet steeds nieuwe tickets heb).

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+8

Hi Ozgur, 

In de bijlage heb een actiereeks bijgevoegd die je eventueel zou kunnen gebruiken. Het belangrijke in deze actiereeks is dat het meldingsnummer in de briefDiscription staat tussen <>. 

Leuke actiereeks ​@Marnix Foekema is dit er eentje om wellicht op te nemen in de Community Resources zodat die voor iedereen eenvoudig terug te vinden is?

Marnix Foekema
Forum|alt.badge.img+2

Hi Ozgur, 

Leuke actiereeks ​@Marnix Foekema is dit er eentje om wellicht op te nemen in de Community Resources zodat die voor iedereen eenvoudig terug te vinden is?

Dank ​@Sanne van Opstal-Brakel! Natuurlijk, als anderen hier wat aan hebben is dat altijd goed. Laat maar weten als ik nog iets kan/ moet aanleveren.