Skip to main content
New Member ⭐⭐⭐
January 29, 2026
Question

ik wil graag na een mailimport het veld External number laten vullen, deze staan tussen < > in de brief descirption en ook in de subject.

• January 29, 2026
  • 13 replies
  • 188 views

iemand nog tips hoe dit het beste in te regelen met een actiereeks?

This topic has been closed for replies.

13 replies

Marnix Foekema
Explorer ⭐⭐⭐
February 9, 2026

Hi Ozgur, 

In de bijlage heb een actiereeks bijgevoegd die je eventueel zou kunnen gebruiken. Het belangrijke in deze actiereeks is dat het meldingsnummer in de briefDiscription staat tussen <>. 

Als je nog vragen hebt neem even contact op! Ik hoop dat dit helpt.

Leuke actiereeks ​@Marnix Foekema is dit er eentje om wellicht op te nemen in de Community Resources zodat die voor iedereen eenvoudig terug te vinden is?

Dank ​@Sanne van Opstal-Brakel! Natuurlijk, als anderen hier wat aan hebben is dat altijd goed. Laat maar weten als ik nog iets kan/ moet aanleveren.

New Member ⭐⭐⭐
March 10, 2026

Onze klant heeft helaas geen kenmerkend karakter rondom hun ticketnummer staan. Maar het nummer is wel herkenbaar…

• wtxxxxxx-xxx (x is altijd een getal)
  •  ixxxxxx-xxxx (x is altijd een getal)

Iemand hier ervaring mee om deze te kopieren naar het externe nummer veld?

Marnix Foekema
Explorer ⭐⭐⭐
March 11, 2026

Hey Kimball,

Als het ticketnummer altijd op dezeflde plek staat kan je via ?keep_after ?keep_before de waarde ophalen. 

Hieronder een voorbeeld als in het onderwerp het volgende staat 'In dit land: Nederland, wordt gebruik gemaakt van TOPdesk’

<#assign land = onderwerp?keep_after("land: ")?keep_before(",")>

Als het ticketnummer aan het einde van het onderwerp staat dan heb je geen ?keep_before nodig. 

<#assign land= onderwerp?keep_after("land: ")>

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, zo niet neem even contact op!