Skip to main content
Question

"Activiteiten" bij een melding

• January 29, 2026
  • 9 replies
  • 83 views

Johan Edens
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Ik zou graag net zoals bij een uitgebreide wijziging een standaard set aan activiteiten willen hebben bij een melding (1e of 2e lijns).

Handelingen die verricht moeten worden door verschillende behandelaars.

Voorziet Topdesk hierin? Of hoe hebben jullie dit ingericht?

Groet,

Johan

9 replies

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Hiervoor zou je dan deelmeldingen moeten gebruiken. Wij hebben dit alleen zelf ook niet in gebruik.

Johan Edens
Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • January 29, 2026

Deelmeldingen heb ik gezien, maar deze zal je handmatig moeten vullen met acties toch?

Bastiaan Meerinzicht
Forum|alt.badge.img+1

TOPdesk voorziet hier niet in. In meldingen lossen wij dit op door de stappen in een kennisitem te vermelden, wat via de kennissysteemverkenner snel opgeroepen kan worden. Iedereen moet zich dan wel aan het proces houden want je krijgt geen losse activiteiten of losse registraties. 

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+5

Deelmeldingen heb ik gezien, maar deze zal je handmatig moeten vullen met acties toch?

Die nemen inderdaad niet zelf acties op. Helaas :-(
Wat Bastiaan aangeeft is misschien een betere oplossing. Stappen opnemen in de melding en die melding escaleren per stap naar de verschillende behandelaars.

Johan Edens
Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • January 29, 2026

Dank Christiaan en Bastiaan.

Ik kwam eigenlijk ook al op iets dergelijks uit.

Bruno Van Eetvelde
Forum|alt.badge.img+1

of je kunt bekijken om dat bepaald soort meldingen (waar je verschillende gedefinieerde activiteiten in hebt) niet langer als meldingen, maar als wijzigingen te beschouwen.

Kun je er geen structuur in vinden of definiëren (omdat de activiteiten té divers zijn), dan werk je met deelmeldingen, want in die gevallen kun je vooraf toch nog niet voldoende vastleggen in een sjabloon en heeft het geen zin om een sjabloon op te zetten.

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • February 4, 2026

Nuttige gedachtewisseling dit. Ik vermoed dat ik op zoek ben naar dezelfde oplossing, even voor de zekerheid ​@Johan Edens:

Ik ben zelf op zoek naar een manier om het volgende te realiseren:

Ik zou willen dat wanneer in het Self Service Portal door een aanvrager een formulier wordt ingevuld, waarbij bij bepaalde vragen bepaalde antwoorden worden gegeven, er automatisch bepaalde (deel)meldingen worden aangemaakt bij bepaalde antwoorden. Dus is het antwoord op vraag 3 JA, dan wordt er een deelmelding aangemaakt voor dit onderwerp. Is het antwoord op vraag 4 JA hetzelfde etc. 

Klopt het dat jij hier ook op duidt? En als ik de antwoorden van de anderen goed begrijp is hier helaas niet echt een gemakkelijke sluitende oplossing voor?

Johan Edens
Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • February 4, 2026

Nuttige gedachtewisseling dit. Ik vermoed dat ik op zoek ben naar dezelfde oplossing, even voor de zekerheid ​@Johan Edens:

Ik ben zelf op zoek naar een manier om het volgende te realiseren:

Ik zou willen dat wanneer in het Self Service Portal door een aanvrager een formulier wordt ingevuld, waarbij bij bepaalde vragen bepaalde antwoorden worden gegeven, er automatisch bepaalde (deel)meldingen worden aangemaakt bij bepaalde antwoorden. Dus is het antwoord op vraag 3 JA, dan wordt er een deelmelding aangemaakt voor dit onderwerp. Is het antwoord op vraag 4 JA hetzelfde etc. 

Klopt het dat jij hier ook op duidt? En als ik de antwoorden van de anderen goed begrijp is hier helaas niet echt een gemakkelijke sluitende oplossing voor?

Via automatische actie kan je deelmeldingen laten aanmaken op basis van voorwaarden. 

Dit kan echter alleen bij 2e lijns meldingen. Echter zal je deze deelmeldingen nog wel handmatig moeten wijzigen. Het zijn geen voor gedefinieerde activiteiten zoals je bij uitgebreide wijziging kan doen. Het voorziet dus niet in mijn behoefte om een “vaste” actie aan te maken welke automatisch bij de betreffende behandelaar terecht komt. 
Hoop dat ik je vraag een beetje beantwoord heb.

KI 17027

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • February 4, 2026

Ah geweldig, dankje ​@Johan Edens !