Skip to main content

Welke AI KM-feature heb jij als eerste geprobeerd?

• July 22, 2026
  • 5 replies
  • 37 views

Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Forum|alt.badge.img+15

TOPdesk’s AI-features voor kennismanagement zijn allemaal beschikbaar. Benieuwd welke jij als eerste hebt geprobeerd.

Wat je ook gekozen hebt laat het ons weten in de reacties. Hoe is je ervaring tot nu toe? En als je nog niets hebt geprobeerd, wat houdt je tegen?

Welke AI KM-feature heb jij als eerste geprobeerd?

5 replies

Forum|alt.badge.img+2
  • Explorer ⭐
  • July 22, 2026

Hoi Sanne,

Helaas is wat wij willen gebruiken niet voor ons beschikbaar, omdat wij het Engaged-pakket hebben en niet het Excellent-pakket. Welke features wij anders zeker hadden gebruikt zijn:

• AI-incidentsamenvatting
  • AI-schrijfassistent

Alles wat het Engaged-pakket aanbiedt op het vlak van AI gebruiken we.

Groet Kim

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8

De nieuwe verkenner hebben we in de test omgeving in gebruik en zijn we goed aan het doortesten en kijken welke gevolgen de migratie heeft.

Reporting hub is nog niet interessant omdat we de kennisbank nog aan het opschonen zijn.

Voordat ik de AI voor het aanmaken van een kennisitem wil ga aanzetten, wil ik het kennissysteem opgeschoond hebben (dan weet men ook of er al een item voor iets is) en een uitleg geven over dat er dus gelogd moet worden in de meldingen.

De AI schrijfassistent, sammenvatten en antwoordassistent zitten helaas in het Excellent pakket. Deze zouden nu waarschijnlijk nu wel al waardevol zijn geweest om in te zetten...

Forum|alt.badge.img+1
  • Starter ⭐
  • July 22, 2026

Ik vind het persoonlijk heel jammer dat Topdesk ervoor kiest om zowel de schrijfassistent als antwoordassistent beschikbaar te maken in het Excellent pakket en geen andere mogelijkheid te bieden om deze twee features te gebruiken in het Engaged pakket wat wij gebruiken.

Gemiste kans van Topdesk. 

Robin
Forum|alt.badge.img+4
  • Contributor
  • July 23, 2026

Ik klikte op geen, maar ik heb al wel de KM-rapporten in de Reporting Hub gebruikt.

Mijn manager ook.

Mijn verzoek voor AI is afgekeurd door onze security officer. Die willen voor nu geen AI per applicatie aan hebben staan, maar straks 1 voor alls oid. 

Forum|alt.badge.img+4

Bij ons precies hetzelfde verhaal als ​@Kim B. Helaas.