Skip to main content
Question

vestiging vs kostenplaats inrichting

• June 4, 2026
  • 5 replies
  • 33 views

c.veldhuijzen
Forum|alt.badge.img+1

Voor onze kinderdagopvang organisatie hebben we zeg even 50 vestigingen. Per vestiging kunnen drie soorten opvang aanwezig zijn. Voor peuter, BSO of KDV. 
Per vestiging en opvangsoort hebben we aparte kostenplaatsen voor doorbelasting van werkzaamheden.

Nu zijn de vestigingen per aangeboden opvangsoort gesplitst:
Bijvoorbeeld 
Almere BSO, Almere KDV, Almere POV. De aanmelder kiest één van die vestigingen.

Nu komt de vraag: Dit krijgen we niet zo uit Afas. Daar hebben we alleen de vestigingen. Hoe kunnen we eventueel met dochter vestigingen ervoor zorgen dat mensen toch de specifieke keuze behouden, maar bijvoorbeeld niet de hoofdvestiging kunnen kiezen.

• Almere hoofdvestiging
    • Almere POV
    • Almere BSO
    • Almere KOV

Ik zou dus graag zien dat ze wel de keuze hebben tussen de onderste drie, maar de eerste niet kunnen kiezen.

Ik heb op het formulier de vraag opgenomen waarbij ze alleen ruimte kunnen selecteren. Helaas komen toch alle vestigingen in die lijst naar voren.

5 replies

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+12

@Sanne Haller gezien je bij een vergelijkbare organisatie werkt… hoe hebben jullie dit ingericht? 

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8

Vind het een interessant vraagstuk omdat de vestigingen import op het todo lijstje staat van vervangen… 

Op dit moment krijgt TOPdesk bij ons de info vanuit  de AFAS ‘Projecten’ module’ aangeleverd. Maar alleen de ‘hoofd vestigingen’ in ons geval en niet de onderliggende diensten (BSO/POV/KDV etc).

Ik heb dus geen direct antwoord hierop...

c.veldhuijzen
Forum|alt.badge.img+1

De afdeling V&F gebruikt deze vestigingsonderverdeling ook naar leveranciers en technische dienst te melden om welke locaties het gaat. Vandaar dat het wel wenselijk is die structuur aan te houden helaas.

RinskeJansen
Forum|alt.badge.img

Hoi, 

mocht je die informatie in ene Kostenplaats kunnen verwerken. Dan zou je het in een formulier kunnen verwerken in het aanmelder blok. Hierin kan je vestiging laten importeren vanuit de persoonkaart, en daarmee niet wijzigbaar maken. Je kan het veld Kostenplaats ook in het aanmelderblok selecteren, die wel het vinkje wijzigbaar geven en het verplichte sterretje aanzetten. 

Ik durf alleen niet te garanderen dat je als medewerker van de Vestiging Almere, alleen Almere KDV en Almere BSO etc. ziet, dat zou je nog even moeten testen. 

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8

Er vanuit gaande dat de personen (medewerkers) gekoppeld zitten aan de hoofd locatie/vestiging, zou je ook er voor kunnen kiezen om de opvang soorten als Assets aan te maken en deze aan de hoofdlocatie te hangen.

Je kan dan op een SSP formulier de Asset ‘Opvang soort’ laten kiezen, die enkel aan kun locatie gekoppeld is…

De vestigingskaart:

Formulier:

Formulier op SSP (nieuwe stijl, gezien wij die aan het testen zijn)