Skip to main content
Question

Tijdelijke mailnotificaties bij verlof – waar trek je de grens?

  • June 26, 2026
  • 0 replies
  • 11 views

Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

Situatie:
Een supportteam is tijdelijk met verlof en er wordt gevraagd om de bestaande mail notificatie aan te passen om users over vertraging te informeren
Belangrijk detail: dit gaat slechts over 1 formulier binnen 1 service, niet over het volledige team of alle formulieren.

Mijn bezorgdheid:

  • verlofperiodes komen regelmatig terug
  • als je hiervoor notificaties begint aan te passen, creëer je snel een precedent
  • je introduceert tijdelijke configuraties voor een heel beperkt use case

Mijn huidige aanpak zou zijn:

  • geen tijdelijke mailnotificaties aanpassen
  • enkel een melding op het formulier zelf (en nadien verwijderen)

👉 Mijn vraag aan jullie:

  • Waar trekken jullie de grens bij dit soort "tijdelijke" vragen?
  • Zouden jullie dit toch ook via een extra nieuwe mail notificatie oplossen (elk support team heeft dan weer zijn eigen voorkeur - periode te melden in de ‘vakantiemail’, of altijd enkel via communicatie (formulier/banner)?

Ik wil vermijden dat we de configuratie beginnen fragmenteren voor heel lokale noden. Echter wil ik ook zo goed mogelijk tegemoet komen aan de vraag.

Bedankt!