Skip to main content
New Member ⭐⭐⭐
June 8, 2026

takenbord, kanbanbord of toch de takenwidget?

• June 8, 2026
  • 15 replies
  • 120 views

Er zitten in Topdesk meerdere manieren om je to-do's te ordenen. Je kan de takenwidget per groep gebruiken. Daarin zie je al je taken per groep. In het kanbanbord kan je ze ordenen per status en in de takenlijst zie je ze allemaal onder elkaar gesorteerd op datum.

Stellen jullie deze allemaal open voor je eindgebruikers en laat je hen zelf bepalen welke ze gebruiken? Of hebben jullie afspraken gemaakt welk bord je waarvoor gebruikt? Welke is het meest/minst favoriet en waarom?

15 replies

New Member ⭐⭐⭐
June 11, 2026

Ik gebruik zelf het takenbord, om dat daar alles eigenlijk gebundeld staat, deze raad ik ook steeds meer gebruikers aan en ik lees dat het takenbord straks onderdeel gaat worden van de homepagina.

Veel gebruikers waaronder ikzelf waren toch op zoek naar een compleet overzicht, en het takenbord voldoet daar op dit moment het meeste aan.

@SanderS ,
De Taskboard widget is ondertussen sinds gisteren al beschikbaar. 
Je kan die toevoegen via “Add Widget” - “Task Board”.

Deze heb ik reeds uitgeprobeerd en geeft je wel een handig overzicht van al je taken.
Maar toch mis ik filter mogelijkheden die je in het Taskboard zelf wel hebt, zoals filteren op soort taak, toevoegen van groepen of specifieke behandelaars.

Deze feedback heb ik TOPdesk ook doorgestuurd.

@Benoit Van Camp Ik heb de widget ook bekeken en ik ben het met je eens. Het zou veel logischer zijn als de widget dezelfde instellingen over zou nemen als het takenbord. Nu laat de widget mij veel te veel zien. Dit krijg ik zo niet aan mijn collega's verkocht. Dan is het takenbord beter.

New Member ⭐⭐⭐
June 11, 2026

Ik gebruik zelf het takenbord, om dat daar alles eigenlijk gebundeld staat, deze raad ik ook steeds meer gebruikers aan en ik lees dat het takenbord straks onderdeel gaat worden van de homepagina.

Veel gebruikers waaronder ikzelf waren toch op zoek naar een compleet overzicht, en het takenbord voldoet daar op dit moment het meeste aan.

@SanderS Hoe gaan jullie dan om met wijzigingsaanvragen? Deze komen op naam van een tweedelijns behandelaar te staan, zodat deze een onderzoek en impactanalyse kan doen. Deze worden niet op het takenbord getoond. (dezelfde vraag die ik ook KimB heb gesteld)

Gebruiken jullie ook het vestigingsfilter? Deze werkt namelijk voor alle modules behalve wijzigingsactiviteiten. 

Explorer ⭐⭐⭐⭐⭐
June 11, 2026

@Kim B. 

Hoe gaan jullie dan om met wijzigingsaanvragen? Deze komen op naam van een tweedelijns behandelaar te staan, zodat deze een onderzoek en impactanalyse kan doen. Deze worden niet op het takenbord getoond.

Ja dat is een goeie. Daarom moet je wel met verschillende overzichten werken. 
Waar het gaat om overzichten voor wijzigingsbeheer loop ik wel tegen meer problemen aan.  Bijvoorbeeld dat je geen behandelaarsgroep kan kiezen, zoals bij meldingenbeheer (uitgezonderd dan wel weer bij wijzigingsactiviteiten). En dat een uitgebreide wijziging (hoofdwijziging) pas zichtbaar is voor behandelaars in hun takenoverzicht als activiteiten voltooid zijn. Hierdoor heeft de behandelaar geen zicht meer op de wijziging. Wij moeten nu iedereen coördinator maken, zodat de wijziging zichtbaar blijft voor de behandelaar in het takenoverzicht onder “Alle wijzigingen als coördinator”, terwijl je eigenlijk wilt dat de hoofdwijziging gewoon zichtbaar is voor de behandelaar waarbij die op naam staan. Tenminste zo ervaren wij het.
Maar goed, dit wijkt mogelijk wat af van je vraag.

New Member ⭐
September 15, 2026

@Sanne van Opstal-Brakel - I would love to be able to sort columns (reverse target date and/or sort Task type - I know I can change the filter) on the Task board and be able to interact with the tickets a bit easier than double clicking into them.

I do like seeing everything in one view! Just allow me to sort the view, hide the filters by default. And show the Conversation by default with the newest information on the top in the conversation. I’m not picky. 😉😂

Explorer ⭐⭐⭐⭐⭐
September 16, 2026

I would like to add to that: also be able to add coloms and change there position.