Skip to main content
Explorer ⭐
August 24, 2026
Solved

Steekwoorden van dienst niet getoond in zoekresultaten nieuwe SSP

• August 24, 2026
  • 3 replies
  • 73 views

Hallo allen,

Het viel me op dat steekwoorden die ik bij een dienst heb toegevoegd niet (goed/volledig) worden opgenomen in de zoekresultaten in het nieuwe SSP wanneer ik de zoekbalk gebruik. In het oude SSP wel.

Screenshot nieuwe SSP geen resultaten gevonden

Screenshot oude SSP, wel een resultaat gevonden

Screenshot steekwoord ingevuld in TOPdesk

Ik probeerde het ook uit onder Dienst > Flows > Steekwoorden. 

En ik probeerde ook komma gescheiden woorden toe te voegen zoals: karton, container, vol maar dit werkte ook niet.

Doe ik iets verkeerds of is er een andere oplossing?

Alvast dank!

Edit: een collega keek even mee en als we een hoofdletter gebruiken of een woordje weglaten werd er wel iets gevonden. Bijv: ‘Karton container is vol’ en ‘karton container vol’ gaf wel resultaten. 

Best answer by Sanne Haller

‘is’ valt staat in de lijst van ‘Niet opgenomen woorden) binnen de zoekfunctie van TOPdesk. Misschien AI functie in de nieuwe SSP hier wat heftiger mee omgaat dan de zoekfunctie van het oude SSP?

Ga er stiekem vanuit dat TOPdesk de ‘zoekfunctie regels’ niet opnieuw ingesteld heeft voor AI. Maar kan het natuurlijk mis hebben.

https://docs.topdesk.com/nl/niet-opgenomen-woorden.html

3 replies

Olivier
New Member ⭐⭐⭐⭐
August 25, 2026

Ik heb even onze omgevingen getest en ik zie bij ons dit probleem niet. Gezocht op verschillende (combinaties van) steekwoorden en schrijfwijzen. Het levert consistent dezelfde resultaten op in oude en nieuwe SSP met oude en nieuwe KI verkenner.

New Member ⭐
August 27, 2026

Dit verklaart jou probleem. TOPdesk documentatie:

AI search in the SSP

Sanne Haller
Inspirer
August 27, 2026

‘is’ valt staat in de lijst van ‘Niet opgenomen woorden) binnen de zoekfunctie van TOPdesk. Misschien AI functie in de nieuwe SSP hier wat heftiger mee omgaat dan de zoekfunctie van het oude SSP?

Ga er stiekem vanuit dat TOPdesk de ‘zoekfunctie regels’ niet opnieuw ingesteld heeft voor AI. Maar kan het natuurlijk mis hebben.

https://docs.topdesk.com/nl/niet-opgenomen-woorden.html