Skip to main content
Question

Reserveringen archiveren of verwijderen

• June 18, 2026
  • 2 replies
  • 28 views

Forum|alt.badge.img+1

Wij gebruiken al jaren reserveringenbeheer maar de reserveringen worden niet gearchiveerd en de meeste oude zijn ook niet te verwijderen omdat er zaken aan gerelateerd zijn.

Hoe gaan jullie hier mee om? 

Reserveringenbeheer heeft al een aantal jaren geen noemenswaardige ontwikkelingen meer gehad waardoor ik deze module steeds meer vind tegenvallen en constant tegen beperkingen aanloop.

2 replies

Forum|alt.badge.img+1

Niet ten nadele van Topdesk puur situatie bij ons. Binnenkort hebben wij contract verlening en daarbij hebben we gezien dat de Reservering module echt best duur is geworden. 

We hebben inmiddels alle ruimtes als Rooms in Outlook aangemaakt, super handig voor afspraken maken en dan kun je gelijk zien welke kamer beschikbaar is en reserveren door deze uit te nodigen.

We gebruiken alleen extra diensten nog voor het reserveren van lunches en zo wat op zich ook gewoon per mail kan voor de ongeveer 10 gebruikers die dit soort dingen mogen reserveren.

Dit en daarnaast dat de broker module stilletjes weg is gehaald (mogelijkheid om via mobiel te reserveren) is de meerwaarde weg en gaan wij zeer waarschijnlijk van de reservering module af.

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+7

Hi Gilead,

Worden jullie reserveringen om een bepaalde reden niet gearchiveerd?
Je kunt dit in de beschikbare overzichten namelijk wel nalopen en (een gedeelte van) een selectie archiveren.

Het klopt dat er in de module zelf de afgelopen tijd geen grote veranderingen zijn geweest.
Ik denk dat deze meer zichtbaar zijn in de ontwikkelingen die bijvoorbeeld in Asset Management zijn doorgevoerd.
Hier is het reserveerbaar maken van Assets, met een aantal extra instellingen op de specifieke widget hiervoor natuurlijk wel expliciet meegenomen. Dit biedt wel betere mogelijkheden dan degene die in het verleden beschikbaar waren binnen configuratiebeheer.
Ben in dat opzicht ook benieuwd wat het nieuwe SSP op dit gebied gaat bieden, ik hoop dat hier ook een stukje ontwikkeling plaats gaat vinden in hoe je reserveringen nu plaatst.

Ik denk dat qua opschoning verwijderen inderdaad lastig is, gezien de vele koppelingen die er bestaan.
Periodiek reserveringen die al een bepaalde periode zijn verstreken archiveren zou je wel kunnen doen, om je overzichten wat schoner te houden.
Ben in dat opzicht ook geen fan van verwijderen, en met archiveren en ingestelde anonimisering van persoonsgegevens kun je er denk ik redelijk uitkomen!