Skip to main content
Question

Problems overzichtelijk maken in werkvoorraad

• January 29, 2026
  • 5 replies
  • 45 views

Forum|alt.badge.img+4

Dit is een vraag in de trant van hoe doen jullie dit / hoe zouden jullie dit aanpakken.

Wij werken met problems en krijgen de vraag hoe overzichtelijk te maken in de voorraad tickets per behandelaar(sgroep) welke aan een problem hangen en welke niet aan een problem hangen.

Ik zat zelf te denken aan het gebruik van selecties, maar misschien hebben anderen hier een nettere oplossing voor.

Ik hoor graag van jullie!

5 replies

Bastiaan Meerinzicht
Forum|alt.badge.img+1

Wij gebruiken de Problem module nog niet, dus ik kan je jammer genoeg niet verder helpen. Ik ben wel benieuwd hoe het werken met die module jullie bevalt?

Forum|alt.badge.img+4
  • Author
  • Starter
  • January 29, 2026

Wij gebruiken de Problem module nog niet, dus ik kan je jammer genoeg niet verder helpen. Ik ben wel benieuwd hoe het werken met die module jullie bevalt?

Ik vind het op zich wel fijn werken, maar ik denk dat er nog wel meer mogelijkheden zijn die wij niet gebruiken. Ik kan er denk ik niet een volledig antwoord op geven.

• January 29, 2026

Kort antwoord: Ik heb geen oplossing.

Het is wel een interessante en lastige vraag. Ik weet alleen de route dat je via selecties kan zien of een melding aan een probleem hangt, niet per se aan welke.

Ook al vermoed ik dat de theorie is dat je vanuit een problem aan een oplossing werkt en gekoppelde meldingen hoort af te sluiten omdat het probleem "gemeld" is. Daarnaast zorgt het voor een helder en actueel werkvoorraad overzicht, meldingen waar je momenteel wel verder mee kunt. Zoiets?

Toch ben ik ook benieuwd hoe anderen met de vrij stuge problem module omgaan.

Forum|alt.badge.img+4
  • Author
  • Starter
  • January 29, 2026

Wij lopen er tegenaan dat meerdere problems geen workaround hebben, dus de meldingen kunnen niet gesloten worden.

Daarom staan ze dus in het takenoverzicht open, naast de losse voorraad wat voor ruis zorgt.

Forum|alt.badge.img+6

Zou deze tip waardevol voor je kunnen zijn? https://tip.topdesk.com/c/174-problem-cards-from-the-task-board. Persoonlijk vind ik, dat dit geen feature request mag zijn, maar goed.