Skip to main content
Question

Prioriteitstickets beter laten opvallen in TOPdesk SaaS: tips gezocht

• February 26, 2026
  • 6 replies
  • 90 views

Forum|alt.badge.img+2

Goedemiddag iedereen,

Ondanks dat we voor onze teams al mailnotificaties en query/report‑dashboards voorzien hebben, blijft het toch een uitdaging om tijdig te reageren op tickets met hogere prioriteit.
Daarom komt bij ons regelmatig de vraag terug of TOPdesk geen prioriteits‑kleurcodes kan tonen, zodat P1/P2/P3 visueel sneller opvallen.

Ik vind in de TOPdesk SaaS‑documentatie zelf niets terug dat dit standaard ondersteunt. Ik kom enkel uit op lokale oplossingen via browser‑extensies (zoals Stylus), maar dat is bij ons minder wenselijk — ons Security & Workplace‑team ziet zo’n lokale injecties liever niet uitgerold worden.

Daarom mijn vraag aan jullie:

👉 Hoe lossen jullie dit op binnen TOPdesk SaaS?
👉 Bestaat er een betere of meer centrale manier om prioriteiten visueel te laten opvallen?
👉 Of ideeën om dit op te vangen zonder lokale CSS‑injecties?

Ter info:
Wij gebruiken de Ticket Management Priority Matrix (niet de SLM‑module), en in de operator‑settings zien we wel al kleuren zoals blauw en rood, maar die zijn niet gelinkt aan prioriteit zelf.

Alle suggesties, ervaringen of workarounds zijn welkom.
Alvast bedankt!

6 replies

Forum|alt.badge.img+4
  • Explorer
  • February 26, 2026

😊Zoiets?:

{
  "action": "🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥<br> [LET OP] 🔴 Kritieke stap vereist ",
  "actionInvisibleForCaller": true
}

Forum|alt.badge.img+2

😊Zoiets?:

{
  "action": "🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥<br> [LET OP] 🔴 Kritieke stap vereist ",
  "actionInvisibleForCaller": true
}

dit lijkt me ideaal voor mijn ander topic: 

Voor prioriteiten, vergt dit dat men nog steeds het ticket aanvinkt of opent om deze melding op de kaart te zien

Bruno Van Eetvelde
Forum|alt.badge.img+2

Je kunt in de naam van vb. een status/prioriteit een unicode karakter toevoegen, op die manier kun je kleur toevoegen, wat voorbeeldjes:  🟠 🟡 🟥

⛔ ❌⭐
het gebruik is heel simpel, je selecteert een character, en dan copy & paste op de plaats waar je het wil.
Huge List of Unicode Character Symbols

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

@Cindy Vanderpoel  is je vraag beantwoord? Of kunnen we je nog ergens mee helpen? 

diwo02.shb
Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • March 5, 2026

Wij zitten ook met dit probleem. Het zou zoveel helpen als Prioriteit gewoon te selecteren is in een Eerstelijns melding en vervolgens zichtbaar is in het meldingen overzicht in plaats van handmatige pleister oplossingen.

Voor nu is dit wel een mogelijke oplossing:

En dat komt dan zo binnen:

Bruno Van Eetvelde
Forum|alt.badge.img+2

Wij zitten ook met dit probleem. Het zou zoveel helpen als Prioriteit gewoon te selecteren is in een Eerstelijns melding en vervolgens zichtbaar is in het meldingen overzicht in plaats van handmatige pleister oplossingen.

Voor nu is dit wel een mogelijke oplossing:

En dat komt dan zo binnen:

in de formulierenbouwer kun je prioriteit (of ook impact of urgentie) als keuze toevoegen. Deze staan onderaan de verschillende mogelijke invoervelden die je kunt toevoegen aan een formulier: 

Wij gebruiken dit niet, maar stellen een standaard prioriteit in per formulier, de coördinator die de melding als eerste binnenkrijgt dient dan de prioriteit aan te passen (als dat nodig is).