Na de migratie van de objecten van de module Configuratiebeheer naar de module Asset Management wil ik een overzicht maken van alle te keuren assets (objecten).
Wat ik wil, is een maand vóór dat de waarde in het veld “Inspectiedatum” verloopt er automatisch een e-mail wordt verstuurd naar de medewerker aan wie het asset is toegewezen en naar diens manager.
Met een geautomatiseerde actie die ik heb, is dit deels mogelijk maar daarbij wordt voor ieder asset afzonderlijk een e-mail verstuurt. Wat ik wil, is dat er één e-mail wordt verstuurt naar de medewerker en de manager met daarin een overzicht van alle betreffende assets die binnen een maand gekeurd moeten worden.
Ik krijg dit niet voor elkaar.
Wat heb ik bedacht en geprobeerd met hulp het antwoord op de vraag “Middelen - Nulmeting persoonsmiddelen”:
- Personen ophalen (/tas/api/persons?pageSize=2000&archived==false&fields=email,id)
- Haal in een loop
- de assets op die gekoppeld zijn aan de persoon (/tas/api/assetmgmt/assets?linkedTo=person/${_responses["getPersons"]["body"]["item"][i]["id"]}&archived==false&fields=@type,name)
- Kijk of het de juiste template is waar de asset in staat via includeAssetsTypes
- Vergelijk de waarde in veld “Inspectiedatum” met datum van vandaag
- Plaats het resultaat in een e-mailbericht
- Herhaal loop
Dat werkt als je alleen de @@summary nodig hebt. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik het veld “Inspectiedatum” kan ophalen? Die is op te halen in /tas/api/assetmgmt/assets/${_responses["getAssets"]["body"]["dataSet"][i]["unid"]} alleen hoe kan ik dit in een loop krijgen? Een loop in een loop kan niet.