Skip to main content
New Member ⭐⭐⭐
September 16, 2026
Solved

overzicht in openstaande wijzigingsactiviteiten

• September 16, 2026
  • 4 replies
  • 29 views

Wij hebben een heel aantal standaard wijzigingen waar met een sjabloon een aantal activiteiten aan gekoppeld worden. Door omstandigheden is het beheer even blijven liggen en nu zitten we tegen een enorme berg aan wijzigingen aan te kijken waarvan bij sommige alle activiteiten afgerond zijn (en dus alleen nog afgesloten hoeft te worden) en anderen waar nog openstaande activiteiten zijn. 

Ik zou graag twee selecties willen maken:

1. toon mij alle wijzigingen waarvan alle activiteiten op afgehandeld of overgeslagen staan
  2. toon mij alle wijzigingen waarvan er minimaal 1 activiteit niet op afgehandeld of overgeslagen staat.

Ik krijg dit niet voor elkaar. Wie is dit gelukt en kan mij de gouden tip geven?

4 replies

Explorer ⭐⭐⭐⭐
September 16, 2026

Hi, 

Niet echt direct een oplossing, maar ik heb een action lopen dat wanneer alle activiteiten onder een change gesloten zijn, de change automatisch sluit. Dus in mijn geval hoef ik alleen naar de status te kijken van de change. Is deze gesloten, dan weet ik dat jouw criteria 1 telt, is die nog open, dan telt jouw criteria 2.

Vanuit een selectie op Change management, kun je via Links naar de activiteiten gaan. Hier kun je bijvoorbeeld selecteren op ten minste 1 activiteit met de status afgehandeld of overgeslagen (of ongelijk aan). Maar of dit het gewenste resultaat geeft, dat weet ik even niet.

Groeten, Kind regards, Kevin Stouthandel
New Member ⭐⭐⭐
September 16, 2026

Niet echt direct een oplossing, maar ik heb een action lopen dat wanneer alle activiteiten onder een change gesloten zijn, de change automatisch sluit.

Dat is superslim! Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Daar zal de coördinator van het servicepunt ook erg blij mee zijn, want rond de zomervakantie hebben wij 100-en wijzigingen met mensen die uit dienst gaan en in dienst komen. Is dat een standaard action die TD ook aanbied? Of heb je die zelf gemaakt? Zo ja, kan/mag/wil je die delen?

Explorer ⭐⭐⭐⭐
September 16, 2026
Groeten, Kind regards, Kevin Stouthandel
New Member ⭐⭐⭐
September 17, 2026

​@KevinStouthandel Top! dank je wel!