Skip to main content
Question

meerdere middelen in 1 keer reserveren

• April 28, 2026
  • 5 replies
  • 60 views

Forum|alt.badge.img+1

onze afdeling communicatie wil promotie materiaal zoals vlaggenlijntjes, vlaggen, banners, etc beschikbaar stellen voor promotiedoeleinden bij externe evenementen.
Hoe maak ik een formulier voor op het SSP waarin een aanvragen kan aangeven welke materialen ze willen lenen met daarbij ook de hoeveelheid van elk en de periode dat ze deze materialen willen lenen.
Dit formulier moet na indienen eigenlijk direct automatisch omgezet wordt naar een reservering zodat je in reserveringen beheer direct kunt zien welke middelen in welke periode uitgeleend zijn en wat er nog beschikbaar is.

5 replies

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat dit heel makkelijk kan met een dienstreservering.
Ik moet hier alleen nu steeds een uitlevervestiging en uitleverlocatie bij invullen.  Hoe stel ik in dat deze diensten een vaste uitlevervestiging en locatie hebben en dit niet bij elke reservering moet worden ingevuld?  Er is namelijk maar 1 plek waar deze spullen opgeslagen liggen en uitgegeven worden.

Anton Hooijmans
Forum|alt.badge.img+3

Hoi Michel,

Ik zie jouw melding en schakel graag even je hulp in.

Voor onze facilitaire afdeling wil ik in de reservering module het reserveren van bulkartikelen in Asset Management mogelijk maken.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld klapstoelen. We hebben er 200 en willen mensen de mogelijkheid geven om er bijvoorbeeld 50 te reserveren.

Support heeft mij gemeld dat bulkartikelen niet in de reserveringmodule gereserveerd kunnen worden. Hoe heb je dit met jouw situatie aangepakt?

Veel groeten, Anton

AlexHenderson
Forum|alt.badge.img+3

We’ve got round this by creating a Microsoft form that sends its responses to a mailbox linked to a TOPdesk mail import. This gives you the ability to customise your form as much as you like and the full response ends up in the TOPdesk call. You can put a shortcut on your SSP pointing the URL of the form

Forum|alt.badge.img+1

Hallo Anton Hooijmans,

Ik heb voor de dingen die ik uitleen een middel aangemaakt en vervolgens heb ik via reserveerbare dienst deze middelen beschikbaar gemaakt.  Dit geeft de mogelijkheid om aantallen op te geven die men wil reserveren.
Het enige wat ik dus nog niet voor elkaar heb is het feit dat men bij het maken van een reservering steeds een vestiging en locatie moeten invullen.

Ik kan hierbij geen maximaal te reserveren aantal opgeven dus dit zal facilitair zelf in de gaten moeten houden maar je kunt wel instellen dat facilitair altijd eerst de reservering moet bevestigen voordat de reservering defenitief wordt.

Met vriendelijke groet,
Michel

Anton Hooijmans
Forum|alt.badge.img+3

Bedankt beiden voor jullie vlotte reactie. Ik ga kijken hoe ver ik hiermee kom voor wat we willen bouwen.