Skip to main content
Solved

Mailen vanuit een automatische actie

• May 6, 2026
  • 2 replies
  • 27 views

SanderS
Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik was benieuwd of iemand weet hoe je vanuit een actiereeks een link naar de desbetreffende goedkeuringsaanvraag kan meesturen.

Ik heb de actiereeks opgezet en stuur wat info mee vanuit de mail, maar op een of andere manier werkt de link niet zoals hij werkt in actiebeheer. Het unieke id wordt niet meegestuurd in de url.

In actiebeheer heb je de mogelijkheid om de url aan te passen, dat mogelijkheid heb je niet in de mailactie die je opstelt in de automatische actie.

Betreft dan dit stukje: /tas/public/ssp/content/detail/activity?unid=[-UNID-]

Best answer by Joost Oostindie

Hi Sander,

Voor e-mails binnen actiebeheer kan ik je aanraden om een ontwerp aan te maken, die je kan selecteren in de stap, zodat je alleen de inhoud nog maar hoeft te vullen.

Bij het maken daarvan hebben wij ook geworsteld met het URL stukje, omdat we graag ook rechtsbovenin een ticketnummer wilde dat aan te klikken is. De oplossing is als volgt:
${_topdeskUrl}/tas/secure/contained/incident?unid=${unid} ({_topdeskURL} is hier een variabele, die kun je eventueel vervangen voor je eigen URL)

Dit is gebouwd op incidents, voor changes kun je dan een ander template met change url gebruiken.
Dit werkt hopelijk ook in je huidige e-mailstap!

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+4

Hi Sander,

Voor e-mails binnen actiebeheer kan ik je aanraden om een ontwerp aan te maken, die je kan selecteren in de stap, zodat je alleen de inhoud nog maar hoeft te vullen.

Bij het maken daarvan hebben wij ook geworsteld met het URL stukje, omdat we graag ook rechtsbovenin een ticketnummer wilde dat aan te klikken is. De oplossing is als volgt:
${_topdeskUrl}/tas/secure/contained/incident?unid=${unid} ({_topdeskURL} is hier een variabele, die kun je eventueel vervangen voor je eigen URL)

Dit is gebouwd op incidents, voor changes kun je dan een ander template met change url gebruiken.
Dit werkt hopelijk ook in je huidige e-mailstap!

SanderS
Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • May 6, 2026

Nice, dat werkt! nu heb ik hem mooi sluitend!