Skip to main content
Gerwin Filius
Inspirer
August 10, 2026
Solved

Kennisitems leeg bij aanmaken

• August 10, 2026
  • 8 replies
  • 60 views

Als ik kennisitems aanmaak en vertaal en vervolgens op sla dan zijn er velden zoals Omschrijving, Titel en soms meer weer leeg. Dan moet ik dus opnieuw de tekst maken. Ook het veld toelichting voor behandelaars is soms weer leeg. Na 2-3 keer wordt het wel bewaard. Erg vervelend 😣 Hebben jullie dit ook?

Best answer by Stefan van Opstal

We hebben vorige week deze bug gefixt en zou dus nu verholpen moeten zijn. Zouden jullie dit kunnen bevestigen? ​@Gerwin Filius ​@Ronald Visscher ​@Sanne Haller 

Het probleem zit hem in het gebruik van de nieuwe rich text editor in de nog oude versie van de interface voor het aanmaken van een kennisitem. Deze interface wordt op dit moment vernieuwd. Hiermee wordt de rich text editor stabieler en toekomstbestendig voor toevoeging van verdere features (zodra die zijn mogelijk gemaakt in de editor zelf)

8 replies

Contributor
August 10, 2026

Hallo Gerwin,

Ik heb het bij ons gestest. Daar gaat alles goed. Wij hebben deze versie: TOPdesk 16.08.002.

Hoop dat het probleem snel opgelost is.

groet, Patricia

Sanne Haller
Inspirer
August 11, 2026

Heb dit eerder ook gehad, maar dan niet met vertalen maar met het updaten van tekst op een kennisitem.
Na enkele minuten was de info er toch weer wel. Mogelijk heeft het te maken met de verwerking op database niveau?

Gerwin Filius
Inspirer
August 11, 2026

Ik heb inmiddels de oorzaak gevonden.

Het is inderdaad bug (bekend bij TOPdesk) wanneer er tekst geplakt wordt in de kennisitem verkenner.

Deze bug is als volgt: wanneer er input geplakt wordt in de kennisitems (specifiek de velden Omschrijving, Inhoud of Toelichting voor behandelaars), ziet TOPdesk dit niet als bewerking. De 'opslaan' knop wordt op dat moment ook niet blauw en klikbaar. Ze adviseren u om naast het plakken, ook een kleine bewerking in het veld te maken waar men het in plakt. Deze bewerking kan ook direct weer weggehaald worden, maar hierdoor ziet het systeem wel de input correct en zal deze goed opgeslagen worden.

Dit is bij TOPdesk dus al geregistreerd als een bekend probleem. Het is enkel niet bekend of en in welke versie dit opgelost zal zijn,

Starter ⭐⭐
August 12, 2026

Ik kan je vertellen dat ik de bug heb doorgegeven met video etc. hij was toen nog onbekend. Dat is al weer even geleden, zal denk ik nog wel even duren.

"Als je naar rechts kijkt zie je links niks"
Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Employee
August 17, 2026

@Stefan van Opstal  weet jij hier al meer over?

Sanne van Opstal-Brakel, your TOPdesk Community Fairy Godmother
Stefan van Opstal
Employee
Employee
August 18, 2026

We hebben vorige week deze bug gefixt en zou dus nu verholpen moeten zijn. Zouden jullie dit kunnen bevestigen? ​@Gerwin Filius ​@Ronald Visscher ​@Sanne Haller 

Het probleem zit hem in het gebruik van de nieuwe rich text editor in de nog oude versie van de interface voor het aanmaken van een kennisitem. Deze interface wordt op dit moment vernieuwd. Hiermee wordt de rich text editor stabieler en toekomstbestendig voor toevoeging van verdere features (zodra die zijn mogelijk gemaakt in de editor zelf)

Gerwin Filius
Inspirer
August 18, 2026

@Stefan van Opstal Bij een 1e test is het voor mij opgelost. Heel fijn dit! 😄

Starter ⭐⭐
August 19, 2026

@Stefan van Opstal 

We hebben inmiddels alles al omgezet, dus ik kan de melding niet meer herproduceren.

"Als je naar rechts kijkt zie je links niks"