Skip to main content
Question

Kan ik een rapportage maken van het aantal interacties in een melding?

• May 28, 2026
  • 2 replies
  • 37 views

Forum|alt.badge.img+1

Kan ik een rapportage maken van het aantal interacties (lees berichten) in een melding?

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+5

Goedemiddag Ron,

Voor zover ik weet is het in een rapport niet goed mogelijk om dit naar voren te krijgen.
Je zou een rapport kunnen draaien over de gewenste periode, de meldingsaantallen open kunnen klikken, zodat je in het selectieoverzicht landt. Hier kun je een export maken van het overzicht en dan memovelden volledig meenemen:

Vervolgens kun je in Excel de geregistreerde acties (berichten) in een melding terug zien.
De exacte aantallen hieruit halen is nog steeds niet super makkelijk, maar misschien al wat beter te doen met wat Excel kennis, bijvoorbeeld door gebruik te maken van:

• Text to Columns
  • =TEXTSPLIT commando
  • Pivot Tables

Daarnaast zou je ook kunnen overwegen een selectie op meldingen te maken met het aantal wijzigingen in memovelden, specifiek op het actieveld:

Je kunt in deze selectie het minimale aantal (in dit voorbeeld 5) actievelden aanpassen naar meer of minder, om zo over de gewenste periode terug te vinden hoeveel meldingen het om gaat met die minimale hoeveelheid acties.
Je kunt hem ook instellen op exacte aantal actievelden om hem verder te specificeren.

Daarnaast zou je dergelijke selecties ook kunnen gebruiken als basis voor een rapport, om hierin alsnog de gewenste data naar voren te krijgen in een rapportage.

Hopelijk helpt dit je enigszins op weg, het voldoet waarschijnlijk niet exact, maar zoals aangegeven ben ik bang dat het ook (nog) niet mogelijk is om dit zo specifiek in een rapport terug te krijgen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member
  • June 3, 2026

Hi Joost, dank voor je uitgebreide reactie. Daar kan ik wel wat mee!