Skip to main content
Astrid
Contributor
September 9, 2026
Question

Importeren ruimtes

• September 9, 2026
  • 5 replies
  • 31 views

Update: ik heb bij de vestiging de verschillende etages uniek gemaakt door er een paar letters in toe te voegen en dit ook in de regels voor de import toe te voegen. Dan komt de fout niet. Daarna heb ik in Topdesk na de import die omschrijvingen weer aangepast. 

Blijft raar dat het zo moet. Tenslotte moet je de vestiging erbij opgeven, dus zou de import niet nog verder daaronder moeten kijken naar de waardes in Gedeelte van het gebouw.

Ik probeer ruimtes te importeren in Topdesk. De bovenliggende vestigingen bestaan allemaal al. Echter loop ik telkens tegen een fout aan bij het veld Gedeelte van het gebouw (oftewel etage). Ik ben nu met ruimtes voor een vestging aan het testen die alleen de Begane grond en 1e verdieping kent. Maar ik krijg telkens de melding Waarde ‘Begane grond’ kan verwijzen naar meer dan een kaart. Maar die waarde is bij de betreffende ruimte en naam uniek. Dus ik snap de melding niet. Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet?

5 replies

New Member ⭐⭐⭐⭐
September 9, 2026

Sinds kort valt het mij ook op dat als er een zelfde naam aangemaakt wordt (bij een andere vestiging) dat TOPdesk dan meldt dat deze ruimte al bestaat. 
Bij handmatige aanmaak kan je dan wel kiezen voor Aanmaken

Wim
Astrid
AstridAuthor
Contributor
September 11, 2026

Klopt idd, handmatig doet ie nergens moeilijk over 😉

If there aren't cats in heaven, then i'm not going!
Sanne Haller
Inspirer
September 10, 2026

Ik vermoed dat dit niet wenselijk gedrag is van de import engine… Ook gezien de opmerking van Wim.

Misschien een ticket aanmaken hiervoor bij support zodat men op de hoogte is hiervan…?

Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Employee
September 10, 2026

Ik zal dit intern ook eens eventjes bij support voor je vragen ​@Astrid 

Sanne van Opstal-Brakel, your TOPdesk Community Fairy Godmother
Astrid
AstridAuthor
Contributor
September 11, 2026

Dankjewel. Indien het gewenst is dat ik alsnog een ticket aanmaak, dan lees ik het wel 😊

If there aren't cats in heaven, then i'm not going!