Skip to main content
Explorer ⭐⭐⭐
September 10, 2026
Question

Geplande startdatum voor Aanvraagdatum bij SSP formulier wijziging

• September 10, 2026
  • 5 replies
  • 28 views

We hebben regelmatig bij wijzigingen via  SSP formulieren worden ingevuld dat de Aanvraagdatum later is dan startdatum.

Zie onderstaande screenshot.

Heeft iemand een idee hoe dit te voorkomen? Of is dit “normaal gedrag” wanneer er precies op de exacte minuut overgang een wijziging wordt ingeschoten.

5 replies

Anneke Ligthart
Explorer ⭐⭐⭐
September 10, 2026

Hi, Toevallig heb ik hier net een melding voor ingediend

SaschaAuthor
Explorer ⭐⭐⭐
September 11, 2026

Ik hoor graag de opvolging, voor ons speelt het al langer.

Joost Oostindie
Contributor
September 15, 2026

Hi ​@Sascha,

Wordt vanuit het formulier het veld ‘geplande startdatum’ meegegeven door de aanmelder van het formulier?

Als dat het geval is en een startdatum/tijd wordt gekozen die exact op het huidige moment ligt (of in het verleden), kan door de verwerking van het formulier de aanvraagdatum uiteindelijk enkele minuten na de geplande startdatum komen te liggen.

We zijn hier met dat veld vaker tegenaan gelopen en adviseren dus om dat niet mee te nemen op het formulier of om er begeleidende tekst bij te zetten (iets in de trend van Let op: de geplande startdatum kan niet in het verleden liggen of de gelande startdatum mag op zijn vroegst vanaf morgen zijn.)

Als dit niet op het formulier wordt meegegeven, ben ik benieuwd wat er wel op het formulier staat en of je eventueel nog een automatisering hebt draaien op binnenkomende wijzigingen.

Hopelijk helpt dit je op weg!

Joost mag het weten, jij ook!
SaschaAuthor
Explorer ⭐⭐⭐
September 15, 2026

Hoi Joost,

Nee, er wordt geen geplande startdatum meegegeven in zowel het formulier als sjabloon.

Er zitten ook geen automatisering op.

Wel wordt automatisch de wijzigingsaanvraag goedgekeurd door het sjabloon.

Mogelijk gaat het daarom zoals ik verwacht mis doordat het op de exacte minuut ingevuld wordt.

Het is ook een formulier dat zeer vaak wordt ingevuld, in 2026 alleen al meer dan 300 keer.

Het speelt ook wel bij andere slablonen / formulieren volgens mij, maar dat heb ik minder vaak gezien (1 of 2 andere en dan een enkele keer), maar vermoedelijk komt het simpelweg doordat dit formulier en sjabloon de meest gebruikte zijn.

Het is ook weer niet zo’n groot issue, speelt eens per maand / om de maand, maar dacht, misschien weet iemand het.

Heb je nog een ander idee of zal ik af en toe mensen dit even moeten uitleggen / fixen?

Gerard
New Member ⭐⭐⭐
September 16, 2026

Je kunt dit denk ik wel met een script aanpassen de aanvraagdatum oppakken en in een variabele zetten en er 10 minuten bij optellen en dit terugzetten in de startdatum

Gerard