Skip to main content
Question

Gegenereerd document in een actiereeks als bijlage toevoegen aan de persoonskaart

• January 15, 2026
  • 8 replies
  • 93 views

Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen,

Wij zijn bezig om als medewerkers uit dienst gaan en hun middelen inleveren een vrijwaringsbewijs digitaal aan te maken en per mail te versturen. Dit bewijs wordt nu als document gekoppeld aan het asset. De volgende stap moet zijn dat dit document wordt gekoppeld als bijlage aan de persoonskaart.

Is er al iemand dit heeft draaien ?

8 replies

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Contributor
  • January 15, 2026

Hi,

Wij hebben er eentje waar hij een Asset aanmaakt en dit koppelt aan de persoon, zodra we het ingeleverd krijgen ontkoppelen we de bruikleen, zetten we hem op inpacted en sturen we een inlever bewijs naar mdw die hij ook koppelt aan mdw. Is dit iets voor jou, wellicht die laatste stap waar die een PDF koppelt aan de persoon alleen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • New Member
  • January 15, 2026

Goedmorgen Robin,

Ja denk dat de laatste stap misschien wel iets voor ons zou kunnen zijn.

Ontvang graag een voorbeeldje van je actiereeks.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Contributor
  • January 15, 2026

Hi, dit is de step die een persoon een gegenereerd document geeft.

Je zult hem wel op een manier moeten laten activeren. Hij staat nu op een context menu activatie, en dat werkt dus ook. Maar het beste lijkt mij om een gebeurtenis toe te laten voegen, wellicht kan je dan die stap van klikken op een contextmenu skippen.

Hij zal het document vervolgens hier plaatsen: 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • New Member
  • January 15, 2026

Dank en heb er na gekeken.

Bij ons werkt het iets anders namelijk de vrijwaring wordt in Asset management aangemaakt en vanuit daar wordt een document aangemaakt en dat document wil ik als bijlage op de persoonskaart hebben. Of te wel ben opzoek naar een mogelijkheid on vanuit de asset actiereeks een PUT naar de persoonskaart te doen om het gegenereerde document daar toe te voegen.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Contributor
  • January 15, 2026

Hi, 

ja zo werken wij in principe ook. Echter loop je dus tegen het probleem aan dat je document gegenereerd wordt in de ene module, en je iets wilt plaatsen in een andere module.

Je kan vanuit de generate document zeggend dat het document moet worden toegevoegd aan kaart die de actie triggered.

Je dient nu dus de action te laten zien waar en hoe het document moet worden geupload, als dat niet de kaart die triggered is, of een gebeurtenis laten gebeuren met je action die mijn action in werking zet.

Ik zal is kijken of het me lukt om dat 1e te doen

Forum|alt.badge.img+6

Dit is iets wat wij ook graag hadden gewild, maar het is helaas niet mogelijk om via de API een bijlage toe te voegen aan de persoonskaart. Er bestaat simpelweg geen API-endpoint voor. Een groot gemis, als je het mij vraagt.

Tot nu toe heb ik ook zelf geen werkende workaround hiervoor gevonden.

Het beste kan je hiervoor een TIP (feature request) aanmaken.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Contributor
  • January 15, 2026

Dit is iets wat wij ook graag hadden gewild, maar het is helaas niet mogelijk om via de API een bijlage toe te voegen aan de persoonskaart. Er bestaat simpelweg geen API-endpoint voor. Een groot gemis, als je het mij vraagt.

Tot nu toe heb ik ook zelf geen werkende workaround hiervoor gevonden.

Het beste kan je hiervoor een TIP (feature request) aanmaken.

Ik ben een aardig end op weg, mocht ik een doorbraak vinden dan laat ik het je weten. Ik zie wel namelijk een mogelijkheid…

Winnie Tsang
Employee
Forum|alt.badge.img+1
  • Employee
  • January 22, 2026

Hoi applicatiebeheerders,

Bestanden toevoegen aan persoonskaarten via de API past goed binnen onze productvisie. We hebben deze feature op onze roadmap gezet. Via deze TIP-portaalkaart kun je de status volgen. Als je erop stemt, ontvang je automatisch updates wanneer we starten met de implementatie en wanneer de feature is gereleased.

Fijne dag!

Winnie, Product Manager TOPdesk