Skip to main content
Question

Geautomatiseerde actie --> Melding escaleren

• March 11, 2026
  • 6 replies
  • 38 views

Forum|alt.badge.img+2

Wij werken met eerstelijns en tweedelijns meldingen. 

Eerstelijns meldingen zijn de meldingen die we zonder verdere vragen aan de eindgebruiker afsluiten. Hebben we meer informatie nodig dan moet het een tweedelijns melding worden. 

Heeft iemand een geautomatiseerde actie die op basis van status de melding automatisch escaleert en opslaat? 
Dus bijvoorbeeld, eerstelijns melding gaat op status ‘wacht op informatie’ dan wordt de melding bij opslaan, geescaleerd naar tweedelijns en opgeslagen. 

6 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 12, 2026

Ben deze use case nog niet eerder tegengekomen, maar het lijkt me prima te doen!

Voor de gebeurtenis (1e lijn meldingen):

• Soort: Wijzigen kaart
  • Voorwaarde: Lijkt mij niet nodig. Als statussen echter niet bepalen of een melding gereed is, dan kun je hier als voorwaarde *niet gereed/afgemeld* instellen.
  • Gebeurtenis treedt op bij enkele wijziging:Status / Geen specifieke waarde / Wacht op informatie

Wanneer bij het aanmaken van een melding (handmatig door een behandelaar) de status direct op "Wacht op informatie" wordt gezet, moet je daarnaast nog een aparte gebeurtenis voor het **aanmaken** toevoegen.

Voor de actiereeks (meldingen) heb ik een JSON voor je gemaakt.
De actiereeks voert enkel het escaleren naar de 2e lijn uit.

Hoop dat dit is wat je zoekt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • March 12, 2026

Dankjewel Sanne! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • March 12, 2026

Het is gelukt! Tevens met ophalen van incident info waardoor hij na escaleren op behandelaarsgroep en behandelaar gezet wordt

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

Goed om te horen ​@maarten.pigge  kan je wellicht delen hoe je dit hebt gedaan zodat andere leden hier ook van kunnen leren? Of was de actiereeks van Sanne het antwoord al? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • March 12, 2026

Hierbij in de bijlage de json hiervoor.

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 13, 2026

Lekker doorgebouwd op het voorbeeld ​@maarten.pigge !