Skip to main content
Question

Export personen met gekoppelde assets

• June 18, 2026
  • 9 replies
  • 51 views

Forum|alt.badge.img+1

Sinds assetmanagement is het niet mogelijk een selectie van personen uit te draaien met in een kolom hun gekoppelde assets. Dit kon ooit in middelenbeheer wel.

Wij hebben hier best wel behoefte aan maar dat hadden we 3 jaar geleden ook.

Lopen er meer mensen tegenaan en heeft iemand wellicht een workaround? 

Alvast bedankt,

Jaco Zyderveld

9 replies

Forum|alt.badge.img+1
  • Starter ⭐⭐⭐
  • June 19, 2026

Gezien je ook een overzicht kunt krijgen op het SSP met “Mijn gekoppelde objecten” zou je verwachten dat dit ook mogelijk moet zijn in een overzicht zoals een selectie of rapport.

Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier een manier voor gevonden heeft.

Ook even benieuw ​@Jaco Zyderveld, waar willen jullie het voor gebruiken?

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 19, 2026

Gezien je ook een overzicht kunt krijgen op het SSP met “Mijn gekoppelde objecten” zou je verwachten dat dit ook mogelijk moet zijn in een overzicht zoals een selectie of rapport.

Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier een manier voor gevonden heeft.

Ook even benieuw ​@Jaco Zyderveld, waar willen jullie het voor gebruiken?

Ik wil een overzicht van alle raadsleden en hun gekoppelde devices in 1 overzicht. Nu hebben we alle personen handmatig opgezocht en verwerkt in een excel, wat natuurlijk meer werk is. Sinds asset management is het niet mere mogelijk deze lijsten uit te draaien.  Mijn melding staat nog open bij TOPdesk omdat ik graag zou willen weten wat ze er mee gaan doen. Ik zal het antwoord ook delen.

Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Forum|alt.badge.img+15

@Jaco Zyderveld  op een persoonkaart kan je wel zien welke assets er gekoppeld zijn, en vanuit dat overview zou je per persoon dan wellicht wel een export kunnen maken…

Het is wellicht niet 1 selectie van alle raadsleden en hun assets, maar wellicht wel een start? 

Forum|alt.badge.img

Hoi Jaco heb jij dit ook al op de wensen pagina aangemeld? Zou je dan de link hierin willen vermelden dan meld ik mij er meteen bij aan.

Alvast bedankt!

Groetjes

Fia

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 22, 2026

Hoi Jaco heb jij dit ook al op de wensen pagina aangemeld? Zou je dan de link hierin willen vermelden dan meld ik mij er meteen bij aan.

Alvast bedankt!

Groetjes

Fia

Ga ik zo doen

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 22, 2026

@Jaco Zyderveld  op een persoonkaart kan je wel zien welke assets er gekoppeld zijn, en vanuit dat overview zou je per persoon dan wellicht wel een export kunnen maken…

Het is wellicht niet 1 selectie van alle raadsleden en hun assets, maar wellicht wel een start? 

We hebben inmiddels alle assets inderdaad per persoon opgezocht. Ik kreeg het advies ven TOPdesk het bij TIP aan te melden en het via Power BI te proberen. Maar ik snap ergens niet waarom het jullie dan niet lukt? Het was er vroegen toen er nog gewoon middelenbeheer was. Zelfde programmatuur denk ik. Maar een kolom met middelen bij de personenkaar lukt wel maar een kolom middelen bij een lijst personen lukt dus niet. Ik zou graag willen weten waarom dat niet lukt. 

Ik vind het ook een beetje gek om een functionaliteit die altijd bestaan heeft te moeten aanmelden bij TIP

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 22, 2026

Alvast bedankt!

Groetjes

Fia

Ik heb het aangemeld maar zie hem nergens terug, zodra ik de link heb zal ik hem delen

Groet Jaco

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+7

Hi ​@Jaco Zyderveld,

Ben even voor je bezig geweest om te kijken of ik een mooie uitdraai kan maken van personen met hun gekoppelde assets via de API.

Dat is gelukt, de actiereeks zit in de bijlage!

Ik heb er voor nu een webhook van gemaakt, dan kun je zelf een tijdsinterval instellen waarop je het overzicht krijgt.

Een paar puntjes van aandacht:

• De personen die worden opgehaald worden nu gefilterd op de waarde ‘raadslid’ in het veld ‘functie’ op de persoonskaart (veldnaam voor de API is jobTitle). 
    Ik heb dit in de variabelen gezet, zodat je dit zelf makkelijk kan aanpassen in de als je de raadsleden beter op een ander veld kan filteren met een andere waarde:
  • Er staan een kleine beschrijving bovenin de notities, maar kort gezegd volgt er een document dat wordt gegenereerd met de personen en hun gekoppelde assets. Stap 4 is daarom een e-mail stap die het document verzend. Hier moet je zelf nog een e-mailadres opgeven en eventueel een e-mail ontwerp koppelen.
  • Vergeet niet een API behandelaar te koppelen via de verbindingen met de juiste rechten op personen, assets, API en e-mail en het mogen triggeren van een webhook.

Hopelijk levert dit je toch nog op een fijne manier de gewenste informatie aan!

Forum|alt.badge.img+1
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 22, 2026

Hi ​@Jaco Zyderveld,

Ben even voor je bezig geweest om te kijken of ik een mooie uitdraai kan maken van personen met hun gekoppelde assets via de API.

Dat is gelukt, de actiereeks zit in de bijlage!

Ik heb er voor nu een webhook van gemaakt, dan kun je zelf een tijdsinterval instellen waarop je het overzicht krijgt.

Een paar puntjes van aandacht:

• De personen die worden opgehaald worden nu gefilterd op de waarde ‘raadslid’ in het veld ‘functie’ op de persoonskaart (veldnaam voor de API is jobTitle). 
    Ik heb dit in de variabelen gezet, zodat je dit zelf makkelijk kan aanpassen in de als je de raadsleden beter op een ander veld kan filteren met een andere waarde:
  • Er staan een kleine beschrijving bovenin de notities, maar kort gezegd volgt er een document dat wordt gegenereerd met de personen en hun gekoppelde assets. Stap 4 is daarom een e-mail stap die het document verzend. Hier moet je zelf nog een e-mailadres opgeven en eventueel een e-mail ontwerp koppelen.
  • Vergeet niet een API behandelaar te koppelen via de verbindingen met de juiste rechten op personen, assets, API en e-mail en het mogen triggeren van een webhook.

Hopelijk levert dit je toch nog op een fijne manier de gewenste informatie aan!

Hallo Joost,

Dank je wel voor je reactie en moeite. Ik ga er mee aan de slag en zal je laten weten of het is gelukt. We filteren onze raafsleden momenteel op attentie maar dat gaat denk ik wel lukken.

Alvast bedankt,

Groet Jaco