Skip to main content

Ervaringen Kanban bord

• January 29, 2026
  • 8 replies
  • 67 views

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9

Eigenlijk heel snel en simpel. Wat is jullie ervaring? Werken jullie er mee? Waar moet ik aan denken als ik er mee werk, en wat zijn de valkuilen.

Ik wil kijken of dit interresant is om mee te werken binnen ons team.

8 replies

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Author
  • Contributor
  • January 29, 2026

Wij werken dus al met Trello/ microsoft planner maar wil weten of dit niet gewoon beter is!

Forum|alt.badge.img

Dag Robin, we gebruiken het wel. Er is echter een groot gemis en dat is dat we de uitgebreide wijzigingen hier niet op mee krijgen. Daarom moeten we nog altijd met lijsten blijven werken.

Bastiaan Meerinzicht
Forum|alt.badge.img+1

Wij ervaren als nadeel dat een bord alleen is aan te maken per behandelaarsgroep, dit zou ruimer mogen. Bijvoorbeeld per categorie of een andere ‘tag’. Dan kun je flexibeler zijn voor projecten of grotere programma’s. Daarnaast mis je ook een ordeningsprincipe, hoe groot een taak is zeg maar. En je mist zoals in meer overzichten in TOPdesk de uitgebreide wijzigingen.

Een voordeel is dat we alles binnen TOPdesk houden en niet op meerdere borden hoeven te schaken. 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Author
  • Contributor
  • January 30, 2026

Fijn dat jullie je inzicht hebben gedeeld ​@Bastiaan Meerinzicht en ​@Theo Muijsenberg , Wij maken wel gebruik van Uitgebreid Wijzigingsbeheer, maar ik denk dat we dit niet op het bord hoeven te plannen, aangezien dit proces redelijk opzich en geautomatiseerd al loopt, en dus zijn eigen schema heeft. Los daarvan ben ik het er helemaal mee eens dat en regelmatig te weinig aandacht wordt besteed aan uitgebreide wijzigingsbeheer.

Ja ik wil dus ook af van Trello en Planner en straks nog een derde tool… hopelijk kan ik ons team overtuigen...

Forum|alt.badge.img

We hebben er wel mee geprobeerd te werken, echter van wegen dat het nogal Statisch is ingesteld zijn we ervan af gestapt.

De laatste kolom zou in ons optiek niet alleen de afgemeld meldingen/wijzigingen mogen bevatten.
Ook sorteringen op bijvoorbeeld status aan brengen in de kolom zou erg fijn zijn.

mvg,
Alexander

edwintalsma
Forum|alt.badge.img+2
  • New Member
  • January 30, 2026

Wij gebruiken zelf Microsoft DevOps, omdat wij voor meerdere klanten werken, en dat is niet in één TOPdesk bij te houden.

Forum|alt.badge.img+6

Binnen onze organisatie gebruiken we dit nog weinig. Het idee dat de status van een kaart verandert samen met de bucket is goed. Maar het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld een popup krijgt om een laatste actie toe te voegen.

Nu moet je eerst de kaart openen om een actie toe te voegen. Hierdoor zie ik niet echt het voordeel van statustoewijzing.

Wij merkten dit vooral bij kaarten die naar de bucket “Wacht op aanmelder” gingen.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Author
  • Contributor
  • February 2, 2026

Binnen onze organisatie gebruiken we dit nog weinig. Het idee dat de status van een kaart verandert samen met de bucket is goed. Maar het zou fijn zijn als je bijvoorbeeld een popup krijgt om een laatste actie toe te voegen.

Nu moet je eerst de kaart openen om een actie toe te voegen. Hierdoor zie ik niet echt het voordeel van statustoewijzing.

Wij merkten dit vooral bij kaarten die naar de bucket “Wacht op aanmelder” gingen.

Ja, want toen ik hem afmelde kreeg ik wel dit prompt!