Skip to main content

BUG: 'Is aanmelder' vinkje op de persoonskaart.

• June 3, 2026
  • 13 replies
  • 74 views

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8

Ik ben er eind van de ochtend achter gekomen dat er momenteel een verstoring is rondom het relatief (maart 2026) nieuwe vinkje ‘is aanmelder’ op de persoonskaart.

Normaal zou bij het aanmaken van een persoonskaart dit vinkje standaard aan moeten staan en voor zover ik terug kon zien in mijn omgeving, heeft dit ook zo gewerkt tot 12/13 mei.

Maar nu staat dat vinkje dus standaard uit.
Support heeft aangegeven dat het een bekend probleem is en dat de fix deze week/ volgende week uitgerold wordt. De bugfix werkt niet met terug werkende kracht.

Gezien dit vinkje er voor zorgt dat een persoon als aanmelder gezien wordt, leek het mij handig om dit even te delen hier.

Wat merk je hiervan in de omgeving?

• Je kan de persoon niet selecteren in het aanmeldersblok als aanmelder.
  • Persoon niet vindbaar via de aanmelderskaart functionaliteit.
  • Mailimport herkend de persoon niet bij het emailadres, ticket wordt dus niet gekoppeld aan de persoonskaart.

13 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Author
  • Contributor
  • June 3, 2026

Mijn workaround is een tijdelijke actiereeks die na het aanmaken van een persoonskaart dus het vinkje aanzet voor mij.

Forum|alt.badge.img+1

Hier hetzelfde probleem.
Ik heb het opgelost door een simpele JSON bij Ondersteunende bestanden - Persoon:

HTTP-merthode: Patch

URL: /tas/api/persons/${unid}

Inhoud:

{
"isCaller": true
}

Trigger X-minuten na Datum/tijd van aanmaak

En ik was er vanaf.

P.S. Had de vorige ractie (nog) niet gezien: dus dubbele oplossing

KevinStouthandel
Forum|alt.badge.img+2

Is het misschien in specifieke scenarios? Want ik kijk naar de personen die door de import van ondersteunende bestanden zijn aangemaakt na 12 mei en daar staat die bij ons gewoon op Yes. Terwijl ik niets in de import aan dat veld doe.

Interessant! 😁

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Author
  • Contributor
  • June 3, 2026

Is het misschien in specifieke scenarios? Want ik kijk naar de personen die door de import van ondersteunende bestanden zijn aangemaakt na 12 mei en daar staat die bij ons gewoon op Yes. Terwijl ik niets in de import aan dat veld doe.

Interessant! 😁

Wij gebruiken HelloID voor het aanmaken van persoonskaart, als je de ondersteunende bestanden import van TOPdesk gebruikt, vermoed ik dat daar het verschil idd in zit.

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Author
  • Contributor
  • June 3, 2026

Hier hetzelfde probleem.
Ik heb het opgelost door een simpele JSON bij Ondersteunende bestanden - Persoon:

HTTP-merthode: Patch

URL: /tas/api/persons/${unid}

Inhoud:

{
"isCaller": true
}

Trigger X-minuten na Datum/tijd van aanmaak

En ik was er vanaf.

P.S. Had de vorige ractie (nog) niet gezien: dus dubbele oplossing

Great minds think alike 😎

Niels Henriët
Forum|alt.badge.img+4

Ah shoot!!

Hier ook al inmiddels 440 kaarten zonder vinkje….

Jammer dat dit niet wat breder gecommuniceerd wordt door TOPdesk.

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Author
  • Contributor
  • June 3, 2026

Ah shoot!!

Helemaal mee eens ja!

Mocht je hulp nodig hebben bij ideeën voor ‘hoe op te ruimen’, laat het rustig weten!

Niels Henriët
Forum|alt.badge.img+4

Ah shoot!!

Helemaal mee eens ja!

Mocht je hulp nodig hebben bij ideeën voor ‘hoe op te ruimen’, laat het rustig weten!

Ik gebruikte altijd Postman met CSV, maar is inmiddels een betaald model geworden. Ben nu dit aan het omzetten naar Insomnia. Dan kan ik in 1x alle records omzetten.

edwintalsma
Forum|alt.badge.img+3

Dit komt door een aanpassing in de API endpoint. Sommige van onze klanten gebruiken bijvoorbeeld HelloID om een persoonskaart aan te maken, maar als je in de Accept header zet:

application/x.topdesk-person-v2+json

Dan zou het wel goed moeten gaan

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Author
  • Contributor
  • June 4, 2026

Dit komt door een aanpassing in de API endpoint. Sommige van onze klanten gebruiken bijvoorbeeld HelloID om een persoonskaart aan te maken, maar als je in de Accept header zet:

Ondertussen hebben wij de nieuwe TOPdesk versie en is het probleem verholpen (al monitor ik het voorlopig nog even ;) )

Forum|alt.badge.img+4

Interessant! 😁

Wij hebben het probleem ook niet. Wij importeren vanuit AFAS.

Niels Henriët
Forum|alt.badge.img+4

Ondertussen hebben wij de nieuwe TOPdesk versie en is het probleem verholpen (al monitor ik het voorlopig nog even ;) )

Welke versie hebben jullie? Wij zitten op 16.05.018-20260525-1944, maar ervaren het vandaag nog wel.

Ruud Coolen
Forum|alt.badge.img+3
  • New Member
  • June 5, 2026

Welke versie hebben jullie? Wij zitten op 16.05.018-20260525-1944, maar ervaren het vandaag nog wel.

Bij versie 16.05.021-20260527-1944 lijkt het te zijn opgelost. Mijn productie omgeving zit inmiddels ook op deze versie.

@Sanne Haller bedankt voor het delen. Zonder dit bericht had ik dit niet snel ontdekt.