Skip to main content

Bestellen laptops

• July 7, 2026
  • 2 replies
  • 37 views

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Mijn vraag is: Hoe bestellen jullie laptops bij een leverancier, Ik zou dit graag in TOPdesk doen omdat dan voor alle behandelaars inzichtelijk is wat er besteld is en alles omtrent de bestelling dan zichtbaar is. 

2 replies

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+7

Wij hebben momenteel een change workflow die begint bij de aanvraag door de leidinggevende. Deze gaat oa de bestel fase door.
Voor laptops en iPhones maken we over het algemeen wel één bestelling aan van meerdere laptops/iPhones. Hiervoor gebruiken we dan wel deze zelfde flow. Deze bevat bij ons het aanvragen van een offerte, het aanmaken van een bestelkenmerk, wachten op goedkeuring van leidinggevende IT en vervolgens het bestellen, wachten op levering en registreren.

Het daadwerkelijke bestellen doen we gewoon via de website van de leverancier aangezien hiervoor geen koppeling met TOPdesk is. Verwachte leverdatum kan dan handmatig in TOPdesk worden gezet, net als alle mails.

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Wimpie1962

Bovenstaande beschrijving van ​@Christiaan Fousert benoemt dit denk ik mooi.

Ik zou hem in dit geval ook opnemen in een wijziging, het kan een aparte wijziging zijn of een activiteit in een uitgebreider proces.
Met een trigger naar je leverancier via bijvoorbeeld de mail of een aparte link naar hun portaal waar naar wordt verwezen om te bestellen door de behandelaar die dit uitvoert.

Als je leverancier gebruikt maakt van een eigen tool om deze aanvragen in bij te houden, zou je kunnen overwegen om hier een koppeling mee te leggen die deze aanvragen naar ze doorstuurt, ofwel via mail, of via de API. Op die manier ben je beide van de voortgang op de hoogte, wordt het in TOPdesk netjes bijgehouden voor jullie en in hun systeem voor eigen administratie en afhandeling.

Als je de mogelijkheden wilt specificeren op hoe jullie proces werkt, ben ik even benieuwd hoe jullie nu laptops bestellen bij de leverancier. Welke stappen dit proces doorloopt en welk systeem zij gebruiken om deze aanvragen aan te nemen en te behandelen?

Dan zouden we eventueel nog een oplossing kunnen aandragen die beter aansluit!