Hallo allemaal,
Onze collega's van de afdeling Facilitaire Zaken hebben mij gevraagd of het mogelijk is om een soort webshop/reservering systeem op te nemen in onze TOPdesk omgeving. Ik schakel graag jullie hulp in om te zien of iemand hier al iets voor gebouwd heeft.
Korte situatieschets
Vanuit onze organisatie worden veel zaken niet enkel zakelijk, maar ook privé ter beschikking gesteld. Denk hierbij aan barkrukken, statafels en partytenten.
Deze zelfde zaken worden ook zakelijk gebruikt, waarbij zakelijk gebruik altijd gaat boven privé gebruik (denk aan bijeenkomsten die in een wijk plaatsvinden, waarvoor genoemde partytent en statafels nodig zijn).

Vraagstelling
Waar ik aan denk is een soort reserveringpagina, waarbij personen kunnen aangeven welke aantallen ze van x artikel nodig hebben binnen een vooraf gedefinieerd moment (van datum x tot datum y).
De artikelen (assets) worden voor die specifieke duur gekoppeld aan een persoon en vervolgens ontkoppeld (automatisch of na ‘bevestiging’ van collega's van onze afdeling Facilitaire Zaken).
Wanneer een andere collega (een deel van) deze artikelen voor zakelijk gebruik nodig heeft, heeft dit altijd voorrang boven privé gebruik en moet reserveren mogelijk zijn.
Is hier wellicht iemand die een dergelijk iets al eerder gebouwd heeft, dan wel mij in de juiste richting kan sturen?
Dank en veel groeten,
Anton