Skip to main content
Question

Behandelaar in behandelaarsfilter selecteren

  • June 8, 2026
  • 2 replies
  • 26 views

Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+6

Wij hebben een aparte behandelaarsgroep voor de security meldingen van ICT. De meldingen die daar op geregistreerd staan zijn alleen door behandelaars in de groep te zien dmv een behandelaarsfilter.

Nu is het geval dat er een aantal behandelaars in deze groep zitten die niet in andere behandelaarsgroepen zitten. Deze behandelaars zijn nu ook niet zichtbaar onder de security behandelaarsgroep voor behandelaren die niet in dit filter zitten.
Zit deze behandelaar wel in een andere behandelaarsgroep dan staat hij wel zichtbaar onder security.

Dus de servicedesk wil iets op naam van zo'n behandelaar zetten maar ziet deze niet onder de behandelaarsgroep van security.

Zijn er meer die tegen dit probleem zijn aangelopen en hoe heb je dit op kunnen lossen?

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+7

Hi Christiaan,

In de instellingen van behandelaarsfilters zit natuurlijk de optie ‘Gebruiker kan alle behandelaarsgroepen selecteren’, zodat de Servicedesk wel meldingen naar Security kan sturen, ondanks dat zij zijn afgeschermd.

Deze optie is er voor individuele behandelaren niet, dus je kan dit qua instellingen niet omzeilen.

Zelf ben ik er ook voorstander van dat behandelaarsgroepen geselecteerd kunnen worden, maar dat je niet kan bepalen aan welke individuele behandelaar je een melding toewijst. Dit kunnen behandelaren uit die groep beter zelf bepalen.
Uiteindelijk leveren zij een dienst, en wie die dienst oppakt of uitvoert zou niet uit moeten maken.

Ik begrijp dat er natuurlijk contact kan zijn tussen individuen en dat je vanuit dat oogpunt al weet wie de melding op gaat pakken, maar je kan in zulk contact natuurlijk het meldingsnummer nog steeds doorgeven. De behandelaar van Security heeft dan zelf de mogelijkheid die melding op zijn/haar naam te zetten.

In dit opzicht ben ik het dus wel eens met de functionaliteiten van TOPdesk en denk ik dat dit het aanpassen van werkwijze is, maar wellicht kijken anderen hier niet zo naar en hebben zij een creatieve oplossing!


Christiaan Fousert
Forum|alt.badge.img+6

Hi Christiaan,

In de instellingen van behandelaarsfilters zit natuurlijk de optie ‘Gebruiker kan alle behandelaarsgroepen selecteren’, zodat de Servicedesk wel meldingen naar Security kan sturen, ondanks dat zij zijn afgeschermd.

Deze optie is er voor individuele behandelaren niet, dus je kan dit qua instellingen niet omzeilen.

Zelf ben ik er ook voorstander van dat behandelaarsgroepen geselecteerd kunnen worden, maar dat je niet kan bepalen aan welke individuele behandelaar je een melding toewijst. Dit kunnen behandelaren uit die groep beter zelf bepalen.
Uiteindelijk leveren zij een dienst, en wie die dienst oppakt of uitvoert zou niet uit moeten maken.

Ik begrijp dat er natuurlijk contact kan zijn tussen individuen en dat je vanuit dat oogpunt al weet wie de melding op gaat pakken, maar je kan in zulk contact natuurlijk het meldingsnummer nog steeds doorgeven. De behandelaar van Security heeft dan zelf de mogelijkheid die melding op zijn/haar naam te zetten.

In dit opzicht ben ik het dus wel eens met de functionaliteiten van TOPdesk en denk ik dat dit het aanpassen van werkwijze is, maar wellicht kijken anderen hier niet zo naar en hebben zij een creatieve oplossing!

Dankjewel voor je antwoord. Dit is inderdaad een optie die al is ingeschakeld. De groep is dus wel zichtbaar.

En ik ben het met je eens dat het fijnste werkt om zaken altijd op de behandelaarsgroep te zetten maar soms kan het niet echt anders. Gelukkig is dit incidenteel, daarom komt het nu pas naar voren terwijl we het al een tijdje zo hebben ingericht.