Skip to main content
Question

Automatisch seintje (melding / wijziging) bij archiveren persoon die ook behandelaar is

• March 24, 2026
  • 5 replies
  • 30 views

Forum|alt.badge.img+4

Hallo,

Ik zoek een manier om met een actiereeks of iets anders automatisch op de hoogte gehouden te worden wanneer er een medewerker gearchiveerd wordt.

Vanuit AFAS worden personen automatisch gearchiveerd na uit dienst, maar het behandelaarsaccount blijft dan nog steeds actief.

Gezien wij nu sinds kort een (ruime) verdubbeling hebben aan behandelaren door de inhuizing van facilitair in onze TOPdesk omgeving is het niet meer eenvoudig bij te houden wanneer er een behandelaar de organisatie verlaat.

Mijn vraag is concreet, hoe kan ik het beste geautomatiseerd een piepsysteem maken dat dagelijks checkt bij de personen of er ook behandelaars aan gekoppeld zitten?

Ik heb wel met de instructie van MyTOPdesk een selectie gebouwd die dit handmatig kan doen, maar ik zie geen mogelijkheid deze gepland uit te voeren en in een actiereeks mee te nemen.

Hebben jullie nog ideeën?

Groetjes,

Sascha

5 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 25, 2026

Wil je een actiereeks die enkel een signaal geeft (als zijne een melding aanmaakt ofzo)?

Of zou je liefst een actiereeks hebben die de behandelaar archiveert en eventueel kijkt of er meldingen/wijzigingen/activiteiten op diens naam heeft zijn en deze op de behandelaarsgroep (of dergelijk) terug zet?

Forum|alt.badge.img+1

Hoi

Ik had gehoopt nu er een behandelaars koppeling op de persoonskaart is de behandelaar ook wordt gearchiveerd.  Maar blijkbaar is dat niet zo anders had jij de vraag niet gesteld. Ik heb er zelf nog niet naar gekeken.

Marijn
Forum|alt.badge.img+2
  • Starter
  • March 26, 2026

Mooie vraag, ik ben ook erg benieuwd of hier een mogelijkheid voor is. Wat mij betreft hoeft het niet geautomatiseerd, maar als hierover een melding gemaakt kan worden met daarin welke accounts het betreft, dan kan ik hier handmatig naar kijken en beoordelen wat de vervolgacties zijn. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Author
  • Starter
  • March 26, 2026

Ik zoek vooral een manier om te weten als de betreffende persoonskaart een behandelaar heeft, gearchiveerd is. Ik wil dan nog steeds het liefst handmatig de behandelaar uitzetten (ter controle op de automatisering). Maar de ideeën die ik lees zijn ook interessant. Hopelijk heeft iemand al een manier uitgevonden om dat seintje te krijgen.

Voor nu is weten wanneer de persoonskaart gearchiveerd is voldoende. Alleen dan wel automatisch en het liefst met een wijziging, maar melding of mail mag ook als dat niet anders kan.

Wil je een actiereeks die enkel een signaal geeft (als zijne een melding aanmaakt ofzo)?

Of zou je liefst een actiereeks hebben die de behandelaar archiveert en eventueel kijkt of er meldingen/wijzigingen/activiteiten op diens naam heeft zijn en deze op de behandelaarsgroep (of dergelijk) terug zet?

Dit betreft dus het eerste punt ​@Sanne Haller dat je bedoelt. Ik zie geen mogelijkheid hierop te monitoren.

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 26, 2026

Ik zoek vooral een manier om te weten als de betreffende persoonskaart een behandelaar heeft, gearchiveerd is. Ik wil dan nog steeds het liefst handmatig de behandelaar uitzetten (ter controle op de automatisering). Maar de ideeën die ik lees zijn ook interessant. Hopelijk heeft iemand al een manier uitgevonden om dat seintje te krijgen.

Voor nu is weten wanneer de persoonskaart gearchiveerd is voldoende. Alleen dan wel automatisch en het liefst met een wijziging, maar melding of mail mag ook als dat niet anders kan.

Dit betreft dus het eerste punt ​@Sanne Haller dat je bedoelt. Ik zie geen mogelijkheid hierop te monitoren.

Ik heb een actiereeks gemaakt die het automatische archiveren doet, met de check op openstaande tickets.
Het is niet heel moeilijk om vandaaruit een melding aan te laten maken zodat jullie een controle kunnen uitvoeren. Je kan natuurlijk ook een actiereeks maken de enkel controleert of er een behandelaar is, en niet zelf acties uitvoert maar enkel een melding aan maakt.

Als ik volgende week wat tijd heb, kan ik de aciereeks wel uitschrijven en het JSON bestand anonimiseren.  

Forum|alt.badge.img+4
  • Author
  • Starter
  • March 26, 2026

Ik heb een actiereeks gemaakt die het automatische archiveren doet, met de check op openstaande tickets.
Het is niet heel moeilijk om vandaaruit een melding aan te laten maken zodat jullie een controle kunnen uitvoeren. Je kan natuurlijk ook een actiereeks maken de enkel controleert of er een behandelaar is, en niet zelf acties uitvoert maar enkel een melding aan maakt.

Als ik volgende week wat tijd heb, kan ik de aciereeks wel uitschrijven en het JSON bestand anonimiseren.  

Dat zou geweldig zijn als je die deelt, ik kom gewoon niet uit de uitvoering. Het gaat dus om de koppeling wanneer een persoon wordt gearchiveerd en dan om de behandelaar die daarmee linkt te signaleren.