Hi
In onze organisatie zijn diverse teams, die uit meerdere behandelaarsgroepen bestaan.
Voor beheer, management, audittrail checks of nakomen SLA’s moeten er vaak overzichten komen van bijvoorbeeld van specifieke teams, over een specifieke periode, van specifieke wijzigingssoorten, etc.
Ik werk nog niet zo heel lang met TOPdesk, en ik ondervind veel handmatig werk om hier in TOPdesk zelf, overzicht te krijgen, zonder hier een power BI dashboard voor te maken.
Waar ik bijvoorbeeld tegenaanloop is dat bij ‘ uitgebreide wijzigingen’ er alleen in het ticket, een coordinator waarde is en geen behandelaarsgroep en er dan altijd een waarde uitkomt met bijvoorbeeld behandelaar onbekend of behandelaarsgroep onbekend. Zie onderstaand voorbeeld voor context. Er is ook geen realtime filter, dus dat maakt het dat er veel handwerk nodig is om een accuraat overzicht te krijgen per organisatorisch team (dus meerdere behandelaarsgroepen), welke wijzigingssoort, etc. Vanwege wet- en regelgeving, NIS2, SURf en/of CMM3 wil je graag zien waar tickets vastlopen in processen zonder dat iedereen een aparte PowerBI dashboard moet raadplegen. Dat wil je in de servicemanagement tooling kunnen doen. Dat ervaar ik nu lastig te faciliteren. Zowel voor de klant, behandelaars, productowners en/of teamleiders.

Op de homepage staan alleen aantallen voor een behandelaar dat is te summier. Wellicht hebben jullie slimme tips of ervaringen hoe beter overzicht te krijgen in alle tickets hoe je maar wilt (denk aan voorbeelden tickets die te laat zijn, tickets die een lange doorlooptijd hebben, prio 1 tickets die te lang openstaan, als er iemand ziek is of vakantie heeft je kun zien wat er speeltetc). Van andere toolings ben ik dus gewend dat je dat makkelijk in een overzicht kunt filteren. We krijgen dat niet slimmer voor elkaar zonder eerdere inrichingskeuzes aan te moeten passen. Maar: wat slimmer kan moet slimmer kunnen!
Reuze benieuwd en alvast dank voor jullie tips of feedback.