Skip to main content
Question

koppeling tussen EsignFlow en Topdesk: iemand dit al gedaan, ervaringen?

• March 19, 2026
  • 1 reply
  • 37 views

Bruno Van Eetvelde
Forum|alt.badge.img+3

Binnen ons bestuur gebruiken we Esignflow voor het tekenen van documenten.

We zouden graag bekijken of we een koppeling zouden leggen met Topdesk, zodat we vanuit Topdesk voor bepaalde aanvragen / beslissingen een document kunnen laten ondertekenen via eSignFlow.

Iemand die dit al gedaan heeft?

1 reply

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+4

Omdat er vanuit TOPdesk via de marketplace een integratie beschikbaar is met DocuSign verwacht ik dat er ook wel een koppeling te leggen moet zijn met eSignFlow. Zelf heb ik met die laatste helaas geen ervaring.

Ik heb even op hun website rondgeneusd en ben er achter gekomen dat hun API documentatie niet publiekelijk beschikbaar is, maar wel op te vragen via een contactformulier.

Zie FAQ > Hoe kunnen we een koppeling met eSignFlow leggen? | eSignFlow
Wenst u een toepassing te koppelen met eSignFlow, contacteer ons dan: we bezorgen u alle informatie om die koppeling te (laten) realiseren. Er is een (volgens standaarden opgestelde) webdocumentatie van de eSignFlow-API beschikbaar. En uiteraard staan we ter beschikking voor vragen bij het integreren.

Als ik dat zo lees en juist interpreteer kun je in ieder geval zonder kosten de webdocumentatie opvragen om de API mogelijkheden te bekijken.

Vanaf daar is het afhankelijk van de kennis die jullie in huis hebben en in hoeverre koppelen en testen gratis toegankelijk is.
Waarschijnlijk kun je hier dan wel gerichtere vragen stellen, mocht er hulp nodig zijn bij het maken van de koppeling!